جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رضویه خمینی شهر

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «طلبه و اهمیت کتابخوانی» در مدرسه علمیه رضویه خمینی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رحیمی، امام جمعه خمینی شهر در این نشست پیرامون اهمیت کتاب و کتابخوانی، گفت: کتاب فرهنگ گذشته و آینده و درحقیقت تمام نسل ها و عصرها را پیوند می دهد، با کتاب خواندن فهم، معرفت و شعور انسان بالا می رود.

وی در ادامه گفت: در اهمیت کتابخوانی همین بس که خداوند در قرآن کریم در سوره قلم می فرماید: «نون  والقلم و ما یسطرون » و طلاب باید علاوه برمطالعه پژوهشگر نیز باشند و صحت مطالب را با تحقیق و پژوهش به دست آورند و علاوه بر یادگیری به دیگران نیز مطالب را انتقال دهد. 

امام جمعه خمینی شهر در پایان افزود: شخصی خدمت رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم ) رسید و گفت چیزی به من یاد دهید که وقتی آن را انجام دادم هم محبوب خدا و محبوب خلق خداشوم ،ثروتم زیاد شود ،عمرم طولانی شود، هیچ گاه مریض نشوم و با شما محشور شوم . حضرت فرمود: اگر می خواهی محبوب خداشوی از خدابترس، اگر می خواهی محبوب خلق خداشوی از مردم قطع امید کن، اگرمی‌خواهی مالت زیاد شود زیاد صدقه بده، اگر می خواهی سالم باشی کم بخور، اگر می‌خواهی عمرت طولانی شود صله رحم کن و اگر می‌خواهی با من محشور شوی زیاد سجده کن.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha