جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

​حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت:بزرگان دین مبین اسلام از قرآن به عنوان «نور» نام برده اند که این نشان می دهد که انس با کلام خداوند متعال انسان را در برابر ناملایمات زندگی مقاوم و بیمه می سازد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حسین کریمی مقدم، پیش از صبح امروز در محفل انس با قرآن کریم که در سنندج با حضور جمعی از طلاب برگزار گردید، اظهار داشت: انس با قرآن کریم به تدریج و به آهستگی سبک زندگی انسان را قرآنی می کند و این خود عاملی می شود برای دوری از ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: بزرگان دین مبین اسلام از قرآن به عنوان «نور» نام برده اند که نشان می دهد که انس با کلام خداوند متعال انسان را در برابر ناملایمات زندگی مقاوم و بیمه می سازد.

این کارشناس قرآنی با اشاره به اینکه متولیان فرهنگی باید قرآن را در جامعه نهادینه سازی کنند، افزود: امروز در جمهوری اسلامی تمام زمینه های لازم برای اشاعه فرهنگ معنوی قرآن کریم وجود دارد.

حجت الاسلام کریمی مقدم ادامه داد: یکی از راه های گرایش و جذب مردم به سمت قرآن کریم، برگزاری مسابقات، همایش ها و برنامه های قرآنی در جامعه برای تمام اقشار به ویژه نسل های جوان و نوجوان جامعه است.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان اظهار کرد: البته باید بتوانیم با استفاده از روش های نوین در آموزش قرآن زمینه جذب و انس حداکثری مردم به قرآن را فراهم آوریم و خوشبختانه این زیرساختها در کشور موجود است و تنها نیازمند همت جدی مسئولان و متولیان امور فرهنگی می باشد.

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه سخنان خود بیان داشت: اگر امروز شاهد برخی ناهنجاری های اجتماعی، فرهنگی و ... در جامعه هستیم، بی شک این نتیجه کم کاری ما نسبت به انس مردم با قرآن کریم است.

این کارشناس قرآنی یادآور شد: امروز جوانان و نوجوانان به شدت نیازمند انس با قرآن هستند، زیرا جذب این قشر عظیم جامعه به سمت کلام خداوند متعال بسیاری از آسیب های اجتماعی را از بین می برد و زندگی براساس آموزه های دینی و قرآنی خواهند داشت.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: از سوی دیگر دشمنان تلاش بسیار زیادی برای مهجور ماندن قرآن در بین مسلمین می کنند و با ایجاد فرقه ها و نحله های منحرف سعی در به حاشیه بردن قرآن در زندگی مسلمانان دارند، زیرا به خوبی می دانند که انس با قرآن باعث افزایش بینش انسان می شود.

حجت الاسلام کریمی مقدم در ادامه با اشاره به اینکه استعدادهای قرآنی بسیاری در خطه کردستان داریم، افزود: باید اذعان کرد علیرغم وجود استعدادهای قرآنی بسیار در کردستان، متولیان فرهنگی هنوز نتوانسته اند از این فرصت استثنایی استفاده کنند و فعالان قرآنی را زیر چتر حمایت خود قرار دهند، لذا اگر می خواهیم که در برابر شبهات دینی دشمنان لطمه نخوریم باید نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی و حمایت از آن در جامعه تلاشمان را دوچندان کنیم.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان در پایان گفت: باید آشنایی با قرآن کریم را از همان اوان کودکی به کودکان آموزش دهیم زیرا ذهن آنها بهتر و سریعتر از افراد بزرگسال توانایی حفظ و یادگیری دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha