جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امید سعادتی ، مدیر مدرسه علمیه آیت الله حکیم شیروان

حوزه/ مسئول پژوهش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به انتشار فراخوان مقاله با موضوع مطالبات رهبری برای رفع آسیب‌های اجتماعی، گفت: در این راستا بیش از ۱۰۰ مقاله از سوی طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی تولید شده است.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه علمیه خراسان در اواخر آذر و هم‌زمان با هفته پژوهش، اظهار کرد: طلاب و اساتید مدارس علمیه خراسان شمالی هم در این نمایشگاه حضور ویژه‌ای خواهند داشت.

وی افزود: در این راستا یک ماه پیش و هم‌زمان با سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی در نوزدهم مهرماه سال 91، فراخوان دریافت مقاله با موضوع مطالبات رهبر معظم انقلاب در سفر به استان را در مدارس علمیه خراسان شمالی منتشر کردیم.

حجت‌الاسلام سعادتی ادامه داد: در این فراخوان 10 عنوان و موضوع ارائه شد و الآن در حال جمع‌آوری و ارزیابی مقالات برای انتخاب مقالات برتر هستیم.

وی با بیان اینکه مهلت اولیه ارسال آثار این فراخوان به دبیرخانه تا پانزدهم آبان بود که این مهلت تا بیستم آذر تمدید شده، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان مهلت ارسال آثار، حدود 100 مقاله از سوی طلاب و اساتید دریافت کنیم.

حجت‌الاسلام سعادتی ادامه داد: با توجه به اینکه در مهلت مزبور بسیاری از طلاب و اساتید درگیر مراسم اربعین بودند مهلت ارسال مقالات تا بیستم آذر تمدید شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از این مقالات، کتاب‌ها، نشریات و فصل‌نامه‌های چاپ‌شده در مدارس، کتاب‌های اساتید و طلاب، نرم‌افزارهای طراحی‌شده، آثار اساتید و طلاب و ... در نمایشگاه آثار پژوهشی حوزه علمیه خراسان عرضه می‌شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی در مجموع 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال بوده و امسال حدود دو هزار و 600 طلبه خواهر و برادر در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha