جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: حفظ سرمایه‌های انقلاب وظیفه همگانی است، به همین دلیل ضروری است ملت و مردم نسبت به تبیین و ترویج شاخصه‌های اخلاقی، اعتقادی شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در یادواره شهدای دهستان راستقان راز و جرگلان، با بیان اینکه ترویج و تبیین سیره شهدا وظیفه همگان است، اظهار کرد: شهدا سرمایه‌های ارزشمند انقلاب هستند، ازاین‌رو زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا وظیفه ملت و مردم است.

وی با اشاره به برجستگی‌های دینی و اخلاقی شهدا، افزود: مجاهدت شهدا سرنوشت انقلاب اسلامی را به‌گونه‌ای رقم زد که عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی به همراه داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی شهدا را مروجان حقیقی شریعت دانست و تصریح کرد: شهدا با ایثار و شهادت انقلاب را حفظ کرده و اسلام را به جهان صادر کردند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه شهدا سرمایه ارزشمند انقلاب اسلامی به شمار می‌روند، اظهار داشت: حفظ سرمایه‌های انقلاب وظیفه همگانی است، به همین دلیل ضروری است ملت و مردم نسبت به تبیین و ترویج شاخصه‌های اخلاقی، اعتقادی و فرهنگ ایثار و شهادت اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان این‌که باید خانواده شهدا، مکتب شهید، شهادت، جهاد، خوبی‌ها و گوهرهای شهیدان مدافع حرم را برای جامعه بازگو کنیم، خاطرنشان کرد: شهیدان اسباب عزت و عزتمندی ما را فراهم کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اطاعت از خدا، جهاد در راه خدا و تقوای الهی بنا به روایات اهل‌بیت(ع) عزتمندی انسان‌ها را به ارمغان خواهد داشت و شهدای ما این ویژگی‌ها را دارا بودند.

وی با اشاره به آیه «ان الذین آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم اعظم درجه عندالله و اولئک هم الفائزون» گفت: شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعان حرم با دفاع از حریم و حرم درس ایثار و شهادت را به انسان‌ها آموختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha