پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

​حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور گفت: بلوک غرب با بحران های بسیاری در حوزه سیاسی، فرهنگی و... روبروست، ولی مهمترین و بحرانی ترین چالش غربی ها در حال حاضر مسئله حقوق بشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمفید حسینی کوهساری، پیش از ظهر امروز در همایش بین المللی « حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری» که در تالار فجر شهر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: اگر نگاهی دقیق به دو قرن اخیر داشته باشیم، متوجه می شویم تمام دنیا در این قرن ها زیر سیطره دو ابرقدرت شرق و غرب بوده اند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور ادامه داد: بلوک غرب با بحران های بسیاری در حوزه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، و... روبروست، ولی مهمترین و بحرانی ترین چالش غربی ها در حال حاضر، مسئله حقوق بشر است.

مدیر مسئول خبرگزاری رسمی حوزه با اشاره به اینکه پایه های نظام لیبرال دموکرات کشورهای غربی بر حقوق بشر تعریف و بنیان نهاده شده، افزود: تمام جنگ هایی که در قرن اخیر صورت گرفته، به نوعی با نقض حقوق بشر در ارتباط بوده و بسیاری از تبلیغات دشمنان اسلام در همین مورد یعنی حقوق بشر می باشد.

در مقابله با دیدگاه های منحط غرب وضعیت تهاجمی داشته باشیم

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری ادامه داد: حال باید گفت اگر در مقابله با دیدگاه های منحط غرب وضعیت تهاجمی داشته باشیم، بی شک می توانیم به راحتی دسیسه ها و توطئه های دشمنان اسلام را خنثی نماییم.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور ادامه داد: امروز مقوله حقوق بشر برای کشورهای غربی حکم یک موضوع راهبردی و حیثیتی دارد و اگر نگاهی به درگیری ها و جنایت غربی ها در طول این مدت داشته باشیم، بی شک به این مهم خواهیم رسید.

مدیرعامل خبرگزاری رسمی حوزه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: در طول دو جنگ جهانی، میلیونها نفر جهان خود را از دست دادند؛ در جنگ جهانی دوم به طور مستقیم بیش از 70 میلیون انسان کشته شدند و 200 میلیون انسان دیگر از اثرات این جنگ فراگیر متاثر شدند.

پرونده سیاه حقوق بشری آمریکا

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری با بیان این که امروز که آمریکا به دروغ منادی حقوق بشر در جهان شده، در تاریخ خود سرکوب سیاه پوستان، بومیان و سرخ پوستان را در پرونده جنایاتش دارد، اظهار کرد:  در حال حاضر هزینه نظامی آمریکا بیشتر از هزینه های نظامی کشورهایی همانند روسیه، چین، انگلیس، هند و... می باشد. همچنین این کشور بزرگترین تولید کننده سلاح در جهان است و صنعت نخست و بِرند این کشور، صنعت ساخت تسلیحات نظامی است و از این حیث در جهان مقام اول را دارد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور یادآور شد: از سوی دیگر در پرونده جنایات آمریکا می بینیم که این کشور مسئول راه اندازی بیش از یکصد جنگ در جهان بوده است و جنایات رژیم جعلی و غاصب اسرائیل ادامه دهنده سیاست جنگ افروزی آمریکاست.

اسلام می تواند تأمین‌کننده نیازهای تمدن نوین بشری باشد

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که دنیا در پیچ تاریخی قرار گرفته است و مقام معظم رهبری نیز به مناسبات تمدنی بشریت در این پیچ تاریخی اشاره فرموده اند، اضافه کرد: امروز نیازها و مطالبات بشر نسبت به نیم قرن گذشته بسیار تغییر کرده و دین مترقی و جامع اسلام براساس آموزه های قرآنی با جمع‌بندی عقلانیت، عاطفه، همگرایی فرد و جامعه و تجمیع آرمان‌گرایی و واقع‌گرایی می‌تواند تأمین‌کننده نیازهای تمدن نوین بشری باشد.

مدیر مسئول خبرگزاری رسمی حوزه تاکید کرد: اسلام، مقام عمل و نظر را جمع می‌کند، تجمیع‌کننده عدالت، پیشرفت و حقانیت است و بین سنت‌ها و تجدد تجمیع را مدنظر قرار می‌دهد و بین دنیای درون و برون‌انسانی ارتباطی منطقی برقرار می‌ نماید.

لزوم افشای چهره واقعی و دروغین حقوق بشر آمریکایی

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری با اشاره به اینکه به زودی دروغ بودن حقوق بشر آمریکایی برای تمام جهانیان هویدا خواهد شد، اظهار داشت: اگر بتوانیم به صورت هماهنگ و برنامه ریزی شده، تمدن جامع اسلام را دنبال کنیم، آینده جهان از آن مسلمانان خواهد بود و به تدریج شاهد افول استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و افشای چهره واقعی و دروغین حقوق بشر آمریکایی در دنیا خواهیم بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha