جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با اشاره به پرونده سیاه غرب در زمینه حقوق بشر، تصریح کرد: لیست جنایات و نقض حقوق بشر بلند بالا و پرونده ظلم های حقوقی غرب، کتاب های قطوری را شکل می دهد که می توان براساس آن، رویکردی تهاجمی و فعالانه علیه تمدنی غربی و آمریکایی داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، صبح امروز در کمیسیون «حقوق بشر» سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران با اشاره به این که جهان در پیچ تاریخی و تمدنی قرار دارد و تمدن های غیرتوحیدی رو به افول هستند، گفت: افول غرب و به ویژه آمریکا نشانه هایی دارد که بحران های متعدد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و معرفتی از نشانه های آن است، اما در این میان بحران حقوق بشری مهمترین و ذاتی ترین بحران های تمدنی غربی است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور افزود: در مبانی معرفتی و فکری نظام لیبرال دموکراسی غرب، موضوع انسان و حقوق نقش محوری دارد و مبنای بسیاری از ساختارهای سیاسی و کنوانسیون ها و میثاق بین المللی مناسبات سیاسی در دوران معاصر بوده است.

وی ادامه داد: در بسیاری از دیدارهای سیاسی، جنگ ها، تحریم ها و ظلم های صد سال اخیر هم، دفاع از حقوق بشر که حیثیت و ذات تمدنی غربی به آن وابسته است، توجیه گر و بهانه لشگر کشی های غرب علیه جهان به ویژه دنیای اسلام بوده است.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به پرونده سیاه غرب در زمینه حقوق بشر، تصریح کرد: لیست جنایات و نقض حقوق بشر بلند بالا و پرونده ظلم های حقوقی غرب، کتاب های قطوری را شکل می دهد که می توان براساس آن، رویکردی تهاجمی و فعالانه علیه تمدنی غربی و آمریکایی داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری اظهار کرد: بدون تردید با تمرکز بر پرونده سیاه حقوق بشری و ظلم ها و جنایات غرب، از سویی می توان، اشکالات و کاستی های معرفتی و فکری تمدن غربی را نمایان ساخته و امکان طرح مبانی معرفتی حقوق بشر اسلامی و قرآنی را فراهم آورد و از سوی دیگر دروغین بودن شعارهای غربی را نشان داد و مناسبات غیرعادلانه و غیرمنطقی سیاسی دنیای معاصر را به نقد کشید و از جهت دیگر با رویکردی تهاجمی، مسلمانان را برای دفاع از حقوق خود در اقدامات غرب علیه دنیای اسلام، آماده تر ساحت.

مدیر مسئول خبرگزاری رسمی حوزه تصریح کرد: با اهتمام به راهبرد رویکرد تهاجمی و فعالانه علیه حقوق بشر آمریکایی می توان افول تمدنی غربی را سرعت بخشید و چهره مزورانه و مبتنی بر ظلم، فساد و زر و زور آمریکایی را برملا  کرد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه کشور در بخش پایانی سخنان خود با ارائه پیشنهادهای ۸ گانه، به تشریح وظایف و راهکارهای عملیاتی شدن راهبرد رویکرد تهاجمی و فعالانه علیه حقوق بشر آمریکایی پرداخت.

۱. شکل دهی کمیته ها، انجمن های علمی و ستادهای حقوق بشری در سطوح نخبگانی، دانشگاهی، مراکز علمی و نهادهای دولتی و غیردولتی

۲. تبادل تجارت و اطلاعات و همکفری، همکاری و هم افزایی میان تشکل ها و گروه های حقوق بشری و ایجاد شبکه حقوقدانان و تشکل های حقوق بشر اسلامی

۳. شناسایی دقیق و مستندسازی علمی و حقوقی و کارشناسانه موارد نقض حقوق بشر در هر کشور و نیز در دنیای اسلام

۴. تبیین، ترویج و تبلیغ گفتمان سازی، جهانی سازی و گفتمان سازی ماهیت حقوق بشر آمریکایی و حقوق بشر اسلامی در میان افکار عمومی دنیا به ویژه دنیای اسلام

۵. بهره گیری از ظرفیت ها و ساز و کارهای حقوق بشری سازمان ملل و سازکار PR

۶. فعال سازی ظرفیت های مدنی، دیپلماسی عمومی، تشکل های مردم نهاد و به ویژه ظرفیت دنیای مجازی و عصر ارتباطات

۷. به چالش کشیدن تمدن غربی در ابعاد معرفتی و فکری، چالش های واژگانی و اصطلاحی و نیز چالش های رفتاری

۸. بازنگری در انگیزه ها و برنامه های مبتنی بر اسلام هراسی و تببین نفاق و تزویر تمدن غربی در تمسک به حقوق بشر برای تحریف چهره اسلام و همچنین تلاش برای معرفی اسلام اصیل، جامع و تمدن ساز

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha