سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پرچم ایران

حوزه/ رییس دانشگاه کردستان گفت: انقلاب اسلامی ایران امتداد رسالت نبوی است و در این مسیر باید حافظ خوب و متعهدی برای آرمان های امام خمینی (ره) و شهدا باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»» در استان کردستان، دکتر فردین اخلاقیان، ظهر امروز در دوازدهمین اردوی منطقه ای « طریق جاوید» که با محوریت وحدت اسلامی از دیدگاه امام راحل، در دانشگاه کردستان برگزار گردید، اظهار داشت: امام راحل بخش اعظمی از عمر خود را صرف وحدت جهان اسلام نمودند و با همین تز توانستند ملت ایران را علیه رژیم طاغوت متحد کنند و نظامی اسلامی را در این کشور حاکم سازند.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: بعد از 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز هم وحدت در جمهوری اسلامی جاری و ساری است و دست مستکبران و ابرقدرت ها از این کشور کوتاه شده است.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: با هر دیدی که داشته باشیم متوجه خواهیم شد تا زمانی که دارای وحدت و انسجام باشیم، دشمن در برابر ما قدرتی ندارد و ناتوان است و در رسیدن به خواسته های خود همیشه ناکام می ماند.

 اخلاقیان اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران امتداد سیره نبوی و دین مبین اسلام است و در این مسیر باید حافظی خوب و متعهد برای آرمانهای امام خمینی (ره) و شهدا باشیم.

رییس دانشگاه کردستان افزود: یکی از ویژگی های منحصربفرد اسلام عطوفت و مهربانی است و با شیوه میلیون ها دل را فتح کرده است و اگر این چنین نبود بی شک بعد از 1400 سال اثری از این دین الهی باقی نمی ماند. امام راحل درباره جمهوری اسلامی فرمودند:« نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم». امام خمینی (ره) در این کلام خود به مردم و اسلام اشاره دارند.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: امروز ایران اسلامی نیازمند علم و دانش است تا در حوزه های مختلف موفق و پیروز باشد، لذا این نظام نیازمند نخبگانی متعهد است.

 اخلاقیان در پایان سخنان خود بیان داشت: امیدواریم که سال به سال مسئله وحدت در جهان اسلام فراگیر شود و شاهد روزی باشیم که جهان اسلام به ویژه جمهوری اسلامی در بحث علمی و فرهنگی سرآمد جهان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha