سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام پرویز ولی زاده

حوزه/ مشاور رئیس جهمور در امور ایثارگران گفت: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانهای کشور بزودی به ریاست استانداران و دبیری مدیران کل بنیاد شهید و در شهرستانهای به ریاست شخص فرماندار و دبیری بنیاد شهید تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام پرویز ولی زاده ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بانه، گفت: ان شاء الله شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانهای کشور به زودی به ریاست استانداران و دبیری مدیران کل بنیاد شهید و در شهرستانهای به ریاست شخص فرماندار و دبیری بنیاد شهید تشکیل خواهد شد.

مشاور رئیس جهمور در امور ایثارگران گفت: امروز هر کسی که در این مملکت زندگی می کند به ویژه مسئولان و مدیران باید موضوع شهادت، جهاد و ایثار را جدی بگیرند، زیرا این موضوعات و ترویج آن باید خنثی شدن توطئه های بی شمار دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام ولی زاده در ادامه سخنان خود افزود: در این میان برخی از نهادها، ادارات و سازمانها می توانند نقش مهمی در این باره داشته باشند که آموزش و پرورش، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و... از جمله این نهادها و سازمانها هستند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید برنامه های بسیاری برای خدمت به خانواده های شهدا و ایثار گر انجام گرفته که از جمله این خدمات می توان به قانون خدمات جامع ایثارگران در سال 90 تصویب و سال 92 در دولت تدبیر و امید اشاره کرد.

مشاور رئیس جهمور در امور ایثارگران گفت: سند مهم راهبردی متولی رزمندگان در سال 94 در دولت روحانی تدوین شد و در مردادماه امسال رونمایی گردید، همچنین معوقات خانواده های معظم شهدا که از سال 89 پرداخته نشده بود در سال 93 پرداخت گردید که مبلغ این معوقات بیش از 4 هزار میلیارد تومان بوده است.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: یکی دیگر از برنامه های دولت تدبیر و امید اجرایی کردن سیاست های مقام معظم رهبری در زمینه ایثارگران و خانواده شهدا است.

وی تصریح کرد: امام خامنه ای در سال 90 سیاست های ابلاغی در خصوص ایثارگران را به دکتر روحانی ابلاغ فرمودند که هیچکدام از این سیاست ها در هیات وزیران در قالب آیین نامه مصوب نشده بود، ولی در دولت تدبیر و امید سال 92 مصوب و ابلاغ گردید.

حجت الاسلام ولی زاده در پایان سخنان خود با اشاره به فرهنگ والای مردم استان کردستان، گفت: دلاورمردی مردم کردستان به ویژه پیشمرگان کُرد هرگز از اذهان ملت ایران پاک نخواهد شد، لذا مسئولان و دولتمردان باید توجه بسیار ویژه ای به استان کردستان داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha