جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم باشکوه جشن وحدت و محفل انس با قرآن امروز با حضور مسئولین شهرستان و ائمه جمعه و جماعات شیعه و اهل سنت در مسجد جامع نور کنگان برگزار شد.

حوزه/ مراسم باشکوه «جشن وحدت» و «محفل انس با قرآن» با حضور گرم و صمیمی اهل سنت و تشیع در مسجد نور شهرستان کنگان از توابع استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، مراسم باشکوه جشن وحدت و محفل انس با قرآن امروز با حضور مسئولین شهرستان، ائمه جمعه و جماعات شیعه و اهل سنت، در مسجد جامع نور کنگان برگزار شد.

در دفاع مقدس  ذلت بر دشمنان تحمیل شد

در ابتدای مراسم، شیخ محمد جمالی امام‌جمعه اهل سنت کنگان، میلاد باسعادت پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و فرزند بزرگوار ایشان حضرت امام جعفر صادق(ع) و ایام پر برکت وحدت را تبریک گفت و اظهار کرد‌: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی بستر و فرصتی ایجاد شده تا در چنین مراسماتی گرد هم جمع شویم و برای همبستگی و انسجام امت اسلامی گام و قدم برداریم.

امام‌ جمعه اهل سنت کنگان افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی هر روز با توطئه‌های جدید به دنبال ایجاد فتنه و تفرقه در میان مسلمین هستند. در طول این چهل سال دسیسه‌ها و ترفندهای دشمنان بی‌ثمر بوده و از این به بعد هم با وحدت و اتحاد همه فتنه‌های آن‌ها نقش بر آب شده و جز همبستگی بیشتر ملت ما نتیجه دیگری عاید آن‌ها نخواهد شد.

وی وحدت و همبستگی را مایه عزت و سرافرازی مسلمین خواند و گفت: تفرقه و شکاف در صفوف مسلمانان مایه شکست و نابودی است. انقلاب ما در سایه همدلی و اتحاد به ثمر نشست و با اتحاد و یکدلی در هشت سال دفاع مقدس شکست و ذلت را بر بدخواهان و دشمنان تحمیل کردیم.

امام‌جمعه اهل سنت کنگان با اشاره به اینکه امنیت و آسایشی که اکنون در کشور ما حاکم است بسیاری از کشورهای همسایه حسرت آن را می‌خورند، افزود‌: امنیت موهبت بس بزرگی است که در سایه‌سار دوری از تفرقه و چنگ زدن به ریسمان وحدت حاصل شده است.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه ما در جامعه اسلامی باید به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم و اجازه ندهیم احدی به اعتقادات و مذهب دیگری بی‌احترامی کند، بی‌گمان اهانت و توهین به اعتقادات دیگران موجب تفرقه و افتراق و در نهایت موجب ضعف و درماندگی است.

هفته وحدت از افتخارات جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام‌ محمودی امام‌جمعه کنگان، هفته وحدت را از افتخارات و ابتکارات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این هفته مزین به میلاد پیامبر خوبی‌ها و پیامبر مکرم اسلام (ص) شده است. پیامبری که وجود نازنینش کانون توجه و محبت همه فرق‌های اسلامی است.

وی گفت: میلاد پیامبر(ص)، میلاد کرامت، میلاد وحدت، میلاد هدایت و رحمت و برکت است. در اهمیت نعمت وجود بی بدیل پیامبر می‌توان گفت که خداوند سبحان نعمت وجود حضرتش را منتی برای بشریت بیان کرده است.

امام‌جمعه کنگان افزود: باز در عظمت نعمت پیامبر(ص) همین بس که خداوند او را رحمت للعالمین نامیده است.

وی با اشاره به معرفی اسلام به‌عنوان دین خشونت توسط دشمنان اسلام گفت: پیامبر(ص) با اخلاق کریمه‌اش وقتی مکه را فتح کرد عفو عمومی صادر کرد، اما امروز دشمنان ما گروه‌های تکفیری را به راه می‌اندازند و با این دسیسه ها و  فتنه‌ها اسلام را مظهر خشونت معرفی می‌کنند. همان‌گونه که پیامبر(ص) با خلق عظیمش توانست بزرگ‌ترین تمدن و فرهنگ بشریت را از آن اسلام کند. اکنون نیز با تأسی به پیامبر می‌توانیم جاهلیت مدرن را شکست دهیم.

هرچقدر به وحدت بها بدهیم غبار تفرقه رخت بر خواهد بست

نوروزی فرماندار کنگان از برگزاری جلسات و محافل انس با قرآن ابراز خوشحالی کرد و گفت: محافل انس با قرآن که با استقبال گرم دوستداران قرآن و کلام وحی همراه شده است در این ایام موجب همدلی و انس و محبت است.

وی بابیان اینکه هرچقدر به وحدت بها بدهیم غبار تفرقه کم‌‌تر شده و رخت بر خواهد بست افزود: برای تحکیم وحدت ضرورت دارد که نقاط قوت را برجسته و نقاط ضعف را کمرنگ نشان و جلوه بدهیم.

گفتنی است، اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح المجد در مدح رسول‌الله (ص) و قرائت قرآن توسط قاری نوجوان ابراهیم توانچه و قاری ممتاز و بین‌المللی سعید پرویزی از برنامه‌های ویژه و مورد توجه این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha