سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ مراسم رونمایی از جلد ۱۵ دائرة المعارف قرآن کریم

حوزه/ یکی از بانیان و فعالان دایره المعارف قرآن کریم، تولید این مجموعه دایره المعارف را در راستای یکی از نیازهای جدی جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محامی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت دایره المعارف قرآن کریم که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با اشاره به آغاز روند دایره المعارف قرآن کریم گفت: در مرکز معارف قرآن با یک منطق خاص طرح های کلان قرآنی انجام می شود که تفسیر راهنما اولین کار بود که کارهای مقدماتی آن نیز انجام شد.

وی افزود: پس از آن، بحث فرهنگ قرآن مطرح شد؛ یعنی پس از اینکه تک تک آیات برداشت شد به صورت موضوعی و معجم الفبایی طبقه بندی شد و دسته بندی آیات صورت گرفت، متربط با آیاتی که در تفسیر راهنما مورد بحث واقع شده بود.

این فعال گردآوری این دایره المعارف بیان کرد: طرح دایره المعارف طرح بعدی بود که مقالات گردآوری شد که خوشبختانه کار نیز توسعه یافته و دانشنامه های تخصصی از آن استخراج شود؛ در ادامه به دنبال تفسیر موضوعی به خصوص در رشته های خاصی که چندان حوزوی نبود بودیم؛ در این بخش قصد داشتیم در عرصه قرآن و علوم کار کنیم.

وی گفت: با توجه به نیاز جدی جهان اسلام و حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی برای ورود مباحث قرآنی می توان طرح های کلان تفسیر موضوعی و... نیز در دستور کار قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha