چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرجام

حوزه/ رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت گفت: نتیجه ۴ دهه مقاومت این است که کشتی استکبار در منطقه به گل نشسته و بدون تردید این نتیجه، حاصل مقاومت و ایستادگی ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین فرجام، رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان، صبح امروز در همایش «محمد(ص)؛ بشیر وحدت» در دانشگاه فرهنگیان مشهد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) به عنوان معیار وحدت با بیان این که  هفته وحدت هفته ای نماد و نمود وحدت است والا همیشه امت اسلامی یکپارچه و متحد بوده، گفت: در آستانه چهلمین سال انقلاب هستیم و در این چهار دهه شاهد فراز و نشیب های زیادی بودیم که عبور از همه گردنه های سخت و این فراز و فرود ها در این چهار دهه با حضور آحاد مردم و پیوستگی و همبستگی امت اسلامی بوده  است.

وی با بیان این که اگر توطئه ها و کیدها و مکرهای متفاوتی در این چهار دهه از ناحیه دشمنان اسلام طراحی و برنامه ریزی شده عبور از همه انها در پرتو اتحاد و انسجام ملی و مذهبی بوده است، تصریح کرد: امروز نیز در شرائط کنونی نه مکر و توطئه دشمن پایان یافته و نه حضور همبسته و متحد امت اسلامی باید به فراموشی سپرده شود.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خاطر نشان کرد: این کلام الهی بسیار آموزنده و سرلوحه حرکتمان است که دشمن کید و مکر می کند و متقابلا خداوند این کید و مکر را نقش بر آب خواهد کرد؛ کید و مکر دشمن پیوسته و نقش بر آب شدن آن از ناحیه خداوند متعال به دست امت اسلامی نیز پیوسته خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام ادامه داد: با الهام از آیه 120 سوره آل عمران می دانید که دشمن از موفقیت امت اسلامی اندوهگین و از شکست آنان خرسند می شود؛ آنی که سرلوحه حرکت ما به عنوان مبلغین احکام دین می باشد این است که هم خودمان باید عامل باشیم و هم این را به امت منتقل کنیم که آن چیزی که ما را بیمه و آسیب پذیر می کند این است که اگر ایستادگی و مقاومت و خدامحوری باشد این مکر ها نقش بر آب می شود.

مدیر سابق اجرایی حوزه علمیه خراسان با بیان این که بدین سبب انتظار می رود همه کسانی که تریبون و امکانات دارند و رسانه در اختیار آنان است امت اسلامی را رهنمون به تقوا و ایستادگی کنند، ابراز کرد: بی شک آن سخنی که موجب سستی امت شود خیانت به اسلام است.

رئیس دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت تصریح کرد: قرآن فرموده اگر آسیب می بینید اینطور نیست که استکبار آسیب می بیند و نتیجه 4 دهه مقاومت این است که کشتی استکبار در منطقه به گل نشسته و این حاصل مقاومت و ایستادگی ملت است؛ بنابراین تریبون دارها، مبلغین، صاحبان سخن در عرصه سیاسی مراقب باشند کلامی که این ایستادگی را تضعیف و مسیر تقوا را به انحراف بکشاند بر زبان ها جاری نشود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجام بیان کرد: استدعای ما در این مجمع وحدت، انس و الفت علمای استان خراسان از همه مسئولین این است که اگر اختلاف نظری دارند آن را در مجموعه های محدود خودشان حل و فصل کرده و به بدنه جامعه نکشانند. 

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha