چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
توفیق رمضان البوطی

حوزه/ عالم کشور سوریه، اتهام زنی به جریان مقاومت را به دلیل انحراف اذهان کشورهای مختلف نسبت به تروریست های واقعی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، توفیق رمضان البوطی از علمای کشور سوریه، صبح امروز در کنفرانس سی و دوم وحدت اسلامی در تهران گفت: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: وحدت باعث ایجاد حفاظ بین مسلمانان و شیطان است و اگر این وحدت را ترک کنید، شیطان در میان شما نفوذ می کند.

وی افزود: امت اسلامی امروز چند پاره شده است و نیروهای استکبار در میان آن حضور یافته است؛ دشمنان به دنبال ایجاد ائتلاف های چندگانه و متعارض بین مسلمانان هستند تا خون هم را بریزند.

این عالم سوری اظهارکرد: مسلمانان باید به دنبال نقاط اشتراک هم باشند؛ تحقق وحدت باعث می شود که منافع همه کشورهای اسلامی حفظ شود؛ وحدت موضع و تصمیم گیری و همکاری در همه امور مسلمانان متجلی خواهد شد.

توفیق رمضان البوطی بیان کرد: متاسفانه امروز مسلمانان درگیر منافع دشمنان هستند؛ اگر وحدت کلمه شکل گیرد می توانیم در مقابل دشمنان صف آرایی کنیم.

وی گفت: پیروی بخشی از جهان اسلام از مراکز قدرت موجب نابودی منافع همه مسلمانان می شود؛ این کارها باعث خسران دنیوی و اخروی گروه سازش کننده خواهد شد.

این عالم سوری اظهارکرد: اگر از وحدت دوری کنیم، قطعا خدمت به دشمنان اسلام است؛ پاک سازی قدس از دشمنان، باید در نهاد همه مسلمانان باشد؛ مسئله فلسطین سنجه وجدان و اراده اسلامی است.

وی گفت: اراده ما نباید با توطئه های دشمنان مصادره شود؛ کشورهای اسلامی ظرفیت های عظیمی دارند و نباید اجازه دهند که دشمنان در این عرصه بر آنها پیروز شوند.

توفیق رمضان البوطی بیان کرد: ایده افراط از سوی مستکبران به سمت کشورهای اسلامی وارد شده است و این خطر قطعاً خطری است که تمام جهان اسلام را تهدید می کند؛ همه امت های اسلامی باید در مقابل این گروه جبهه گیرند و اجازه نفوذ به آنها ندهند.

وی اظهار کرد: چسباندن صفت تروریسم به مقاومت یک دروغ و تهمت بزرگ از سمت کسانی است که تروریست پرورترین کشورهای جهان هستند؛ جمهوری اسلامی ایران تلاش های عظیمی برای حفظ منافع اسلامی داشته است و امیدواریم در این حرکت عظیم موفق باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha