شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خانم ابتکار ثاقب

حوزه/ خانم ابتکار ثاقب با بیان این که ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی یکی از راهبردهای دشمنان اسلام است، گفت: وحدت و یکپارچگی امت اسلام موجب اقتدار ملت های مسلمان و تضعیف جبهه استکبار شده است.

خانم فاطمه ابتکار ثاقب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به نامگذاری ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) به هفته وحدت، اظهار داشت: هم اکنون وحدتی که در بین امت اسلام و مذاهب اسلامی ایجاد شده در سایه تدابیر حضرت امام خمینی(ره) و حمایت های مقام معظم رهبری شکل گرفته است. در حقیقت وحدت و یکپارچگی امت اسلام موجب اقتدار ملت های مسلمان و تضعیف جبهه استکبار شده است.

وی با بیان این که ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی یکی از راهبردهای دشمنان اسلام است، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی ایجاد اختلاف بین مسلمانان به شدت دنبال می شد. آن زمان کتاب هایی با همین هدف چاپ و منتشر می شد یکی از کتاب ها «پیامبری که از نو باید شناخت» بود و در این کتاب انواع توهین ها به مقدسات شیعه و سنی شده بود و عمده هدف آن نیز ایجاد اختلاف و تفرقه بین مذاهب اسلامی بود.

مسئول مدرسه علمیه حجت(عج) خواهران با بیان این که تفرقه افکنان میان سنی و شیعه، دشمن اسلام هستند، افزود: مسئله وحدت بین امت اسلامی بسیار مورد تاکید مراجع تقلید شیعه و علمای اهل سنت می باشد. حضرت آیت الله سیستانی فرمودند نگویید «برادران ما اهل سنت» بلکه بگویید «جان ما اهل سنت». خب! این مسئله به خوبی بیانگر تدابیر دقیق علمای اسلام در حفظ وحدت و انسجام امت اسلامی است.

وی خطاب به مبلغان علوم دینی که قصد دارند مکتب اهل بیت(ع) را به دیگر پیروان مذاهب اسلامی تبیین کنند، گفت: تقریب بین مذاهب اسلامی یکی از موثرترین اقدامات در حفظ وحدت امت اسلام است و مهمترین مسئله ای که در گفتگوها و مباحث بین ادیانی و مذاهب اسلامی باید رعایت شود احترام به عقاید یکدیگر است، زیرا با توهین به مقدسات دیگران نه تنها مطلوب حاصل نخواهد شد بلکه به تحقق توطئه های دشمنان کمک خواهد شد.

 ابتکار با ابراز تاسف از بی توجهی برخی طلاب در مطالعه کتب تاریخ اسلام، گفت: چنانچه طلبه ای بخواهد از عقاید مسلم شیعه دفاع نماید و مکتب اهل بیت(ع) و سخنان ایشان را به مردم تبیین کند حتما باید اهل مطالعه و تحقیق باشد و ابداً نباید بدون مطالعه وارد بحث با افراد شود. در این زمینه نیز بنده مطالعه کتب علامه عسگری(ره) را به همه طلاب مدارس علمیه توصیه می کنم زیرا دارای مباحثی دقیق، علمی و مستند است.

وی در ادامه با اشاره به ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام، تصریح کرد: مهمترین مسئله ای که خداوند در قرآن مجید رسول گرامی اسلام را به آن ستایش می کند «إِنَّک لَعَلی خُلق عظیم» است. از همین سبب بود که حضرت خدیجه(س) بعد از ازدواج با پیامبر(ص) به ایشان می فرماید من به خاطر اخلاق خوب تان شما را انتخاب کردم زیرا پیامبر(ص) بهترین اخلاق را در کل قبائل عرب داشت و ایشان را به خاطر اخلاق خوب و امانت داری شان، محمدامین نامیدند.

مسئول مدرسه علمیه حجت(عج) خواهران در پایان با بیان این که طلاب در تحصیل علوم دینی باید فرصت را غنیمت بدانند، گفت: در زمان بنی العباس وقتی فرصتی برای امام صادق(ع) جهت تبیین معارف اسلامی فراهم شد، امام با همه توان و با غنیمت شمردن شرایط زمانی اقدام به تربیت شاگردان و دائر کردن نشست های علمی نمود و این اقدام امام صادق(ع) می تواند الگویی برای طلاب مدارس علمیه باشد تا بتوانند از شرایط زمانی حاضر بهترین استفاده را کنند و قدر این احادیث را که به سهولت در اختیارشان قرار گرفته است بدانند. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha