جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی مینایی

حوزه/ امام جمعه مهاجران با بیان اینکه سیره اهل بیت (ع) بر ایجاد وحدت بنا شده است، گفت: ائمه(ع) ما بسیار به برقراری ارتباط با برادران اهل سنت و حتی ادیان دیگر توصیه داشته اند. علمای بزرگ اسلام نیز که این حقایق را درک کرده بودند به همین روش امت اسلام را دعوت به تقویت مشترکات می کردند.

حجت الاسلام مهدی مینایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، وحدت را ضرورت امت اسلامی دانست و گفت: از آن جایی که خلقت انسان ها از یک مبدا است و همه نیز دوباره به همان مبدا بر می گردند نتیجه می گیریم که همه مخلوقات از نظر خداوند یکسان هستند.

وی با بیان این که تفاوت در شکل ها، قبایل و در حالت کلی نحوه زندگی در اجتماع نباید زمینه ساز ایجاد اختلاف شود، بلکه باید از آن برای ایجاد وحدت استفاده کرد، افزود: قرآن به عنوان معجزه پیامبر اسلام(ص) در بسیاری از آیات بشر را دعوت به وحدت و توصیه به چنگ زدن به ریسمان الهی می کند.

امام جمعه مهاجران با بیان اینکه سیره اهل بیت(ع) بر ایجاد وحدت بنا شده است، اظهار کرد: ائمه(ع) ما بسیار به برقراری ارتباط با برادران اهل سنت و حتی ادیان دیگر توصیه داشته اند. علمای بزرگ اسلام نیز که این حقایق را درک کرده بودند به همین روش امت اسلام را دعوت به تقویت مشترکات می کردند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی هر لحظه به دنبال پیدا کردن موقعیتی برای ضربه زدن هستند، اظهار کرد: یکی از راه هایی که دشمنان  بر روی آن سرمایه گذاری کرده اند، ایجاد تفرقه در درون جامعه توسط نیروهای منافق و خود فروخته است که متاسفانه عده ای در داخل هم این افراد را همراهی می کنند.

حجت الاسلام مینایی تاکید کرد: در این شرایط بسیار مهم علمای دین اسلام باید موارد اختلافی را در مجامع علمی مطرح کنند و به نتیجه واحدی برسند و برای همگان مشترکات امت اسلام را مطرح کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha