جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نائب رئیس وفاق المدارس الشیعة پاکستان

حوزه/ حجت الاسلام سید نیاز حسین نقوی در خطبه نماز جمعه گفت: شیعیان در مسئله وحدت سعه صدر دارند و ائمه(ع) تا مراجع شیعه تفرقه را درست نمی دانند و اکنون هم ولی امرمسلمین حضرت آیت الله خامنه ای هم توهین به مقدسات مذاهب دیگر را حرام می داند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید نیاز حسین نقوی نائب رئیس وفاق المدارس الشیعة پاکستان و شورای همبستگی ملی پاکستان در خطبه نماز جمعه در مسجد علی حوزه علمیه المنتظر لاهور گفت: اگر جهان با تنوع دینی و مذهبی خود می‌توانند علیه مسلمانان متحد شود، چرا مسلمانان علیه دشمانان خود متحد نمی‌شوند

وی افزود:‌ جهان اسلام و مسلمانان باید برای ترویج اتحاد و همبستگی مسلمانان بشتابند و به خاطر اختلافات جزئی از همدیگر دور نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین نقوی گفت: ‌شیعیان در مسئله وحدت سعه صدر دارند و ائمه(ع) تا مراجع شیعه تفرقه را درست نمی دانند و اکنون هم ولی امرمسلمین حضرت آیت الله خامنه ای هم توهین به مقدسات مذاهب دیگر را حرام می داند.

وی افزود: امام خمینی ره بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای ترویج وحدت میان مسلمانان 12 ربیع تا 17 ربیع را هفته وحدت اعلام کردند و هرسال از جمله پاکستان در کل دنیا هفته وحدت برگزار می شود و در این ایام در ایران برنامه های خصوصی هم شکل می گیرد به گونه ای که امسال در کنفرانس وحدت اسلامی در تهران از کل جهان بیش از 300 روحانی برجسته از مذاهب مختلف حضور داشتند.

رئیس وفاق المدارس الشیعة پاکستان تاکید کرد: ایران در مورد وحدت مسلمین به وصیت پیامبر اسلام (ص) عمل می‌کند و به خاطر همین وحدت و مصلحت کلی اسلام بود که امام (ع) 25 سال سکوت کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha