جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سرپرست حوزه علمیه خواهران گلستان:

حوزه/سرپرست حوزه علمیه خواهران گلستان، هفته وحدت را فرصتی مناسب برای تقویت اتحاد و یکپارچگی مسلمانان و معرفی چهره واقعی دین اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، خانم حسینی واعظ، در جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، در حوزه خواهران گلستان، با گرامیداشت هفته وحدت، نامگذاری ۱۲ الی ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت را برخاسته از اندیشه بلند و تفکر وحدت آفرین حضرت امام(ره) دانست و گفت: هفته وحدت تجلی اتحاد، همدلی و وحدت امت اسلام در برابر دشمنان و خنثی کننده توطئه های نفاق افکنانه آنان است.

وی ادامه داد با توجه به شرایط حساس کنونی که توطئه های شوم دشمن بیش از هر زمان دیگری وحدت امت واحده اسلامی را تهدید می کند، مسلمانان از این فرصت برای تقویت اتحاد و یکپارچگی مسلمانان و معرفی چهره واقعی دین اسلام بهره برند.

سرپرست حوزه علمیه خواهران گلستان در ادامه سخنان خود به سیره پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر عظیم الشان، متعالی ترین دستورات را برای جامعه بشری به ارمغان آورد؛ امروز نیز مسلمانان با بکارگیری دستورات و پیروی دقیق از سیره حضرت(ص) جامعه اسلامی را به قله رفیع افتخار برسانند.

حسینی واعظ در راستای الگوپذیری از پیامبر اعظم(ص)، ایشان را به دلیل داشتن «خُلقٍ عَظیم» و «رَحمَةٌ لِلعَالَمین»، شایسته ترین الگو و نمونه مکارم اخلاقى براى تمام انسان ها معرفی کرد و توضیح داد: حضرت به جهت متخلق بودن به اخلاق و کردار کریمانه در طول 23 سال نبوت، دل های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کرد؛ خداوند جهت تکریم مقام حضرت، در قرآن با لقب های بی همتایی مانند؛ «یا ایّها الرَّسول» و «یا ایّها النَّبی»، از ایشان یاد می کند.

وی به ابعاد تربیت اخلاق معنوی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت: عبادت خداوند متعال یکی از ابعاد سیره عملی و نظری حضرت است؛ در واقع عبادت، از اهداف خلقت و وسیله ای برای تقرب به خداوند و تکامل واقعی و در عین حال زمینه ساز تربیت اجتماعی و اخلاقی بشر است.

سرپرست حوزه علمیه خواهران گلستان، یکى از بزرگ ترین مظاهر عبادت رسول گرامی اسلام(ص) را تسلیم بودن در برابر خداوند در شرایط مختلف دانست و خاطرنشان کرد: کسى که با تسلیم در برابر حقّ، به سوى خدا روی آورد، بهترین و برترین مظاهر دیانت را نشان داده است.

وی، دانش را از دیگر ابعاد سیره معنوی پیامبر اعظم(ص) دانست و با اشاره به روایتی بیان کرد: حضرت حسرت خورندگان به علم در قیامت را دو دسته معرفی می فرمایند: «دو کس در قیامت از همه مردم بیشتر حسرت می خورند؛ مردی که در دنیا برای طلب علم دین فرصت داشته ولی به خاطر تنبلی به جستجوی آن نرفته، دیگری مردی است که دانش دین را به دیگران آموخته و آنها به آن عمل نموده و به بهشت رفته اند، ولی خود عمل به آن دانش نکرده و باید به جهنم برود».

حسینی واعظ، در راستای مهربانی و محبت نبی رحمت ابراز کرد: خداوند در آیه 128 سوره توبه، مهربانی پیامبر اکرم(ص) را در برابر مومنان، چنین بیان می کند: «عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَحِیمٌ».

وی ادامه داد: خوش خلقی در هر زمانی مورد ستایش و از سفارش های حضرت رسول(ص) است، اما رفتار نیکو در خانه و خوش رفتاری با اعضای خانواده سفارش ویژه پیامبر اکرم(ص) بوده است، به گونه ای که یکی از شاخص های افراد نیک، برخورد مناسب و نیکو با خانواده است.

سرپرست حوزه علمیه خواهران گلستان با تاکید بر ضرورت انفاق در جامعه، تواضع و فروتنی، حسن معاشرت، احسان و کمک به نیازمندان را از دیگر ابعاد اخلاق معنوی-تربیتی پیامبر(ص) دانست.   

حسینی واعظ، پیرامون ساده زیستی و قناعت پیامبر(ص) ادامه داد: ایشان در سطح پایین تر از طبقه متوسط جامعه آن روز قرار داشت، به گونه ای که بر اساس برخی از روایات، آن حضرت برای همسانی با طبقه کم درآمد و فقیر امّت، حتی از خوردن نان گندم نیز پرهیز می کرد.

وی در پایان اظهار کرد: زندگی متعالی انبیاءالهی می تواند به عنوان موفق ترین الگوهای تربیتی در طول تاریخ بشر مطرح شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha