پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه/ ماموستا محمد امین راستی با اشاره به دیدار علما و روحانیون اهل سنت کردستان با مراجع و علمای قم، گفت: بی شک تداوم این دیدارها باعث نزدیک تر شدن دیدگاه های اهل سنت و تشیع در کشور خواهد شد، لذا بهتر است که به صورت منظم این دیدارها برنامه ریزی شود و به صورت مقطعی نباشد.

ماموستا محمدامین راستی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به ملاقات طلاب و روحانیون استان کردستان با علما و بزرگان قم، اظهار داشت: در روزهای گذشته به مناسبت هفته وحدت، علما و روحانیون و طلاب اهل سنت کردستان در معیت حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده محترم ولی فقیه در این استان دیدارهایی بسیار خوب و سازنده با مراجع تقلید و... در قم داشتیم.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه این دیدارها به مناسبت هفته وحدت بود، گفت: در این دیدارها مسایل بسیاری مطرح گردید و مزیت ها و کمبودهای استان کردستان به اطلاع مراجع تقلید و علما در شهر مقدس قم رسید و باید گفت که این سفر و دیدارها زمینه تعامل بیشتر علمای سنی و شیعه را فراهم آورد.

وی با اشاره به اینکه در این سفر با چندین نفر از علمای قم دیدار و گفتگو صورت گرفت، افزود: بی شک تداوم این دیدارها باعث نزدیک تر شدن دیدگاه های اهل سنت و  تشیع در کشور خواهد شد، لذا بهتر است که به صورت منظم این دیدارها برنامه ریزی شود و به صورت مقطعی نباشد.

ماموستا راستی در ادامه سخنان خود گفت: خوشبختانه در دیدارهایی که داشتیم، علمای شهر مقدس قم به خوبی با وضعیت کردستان آشنا بودند که این امر می تواند زمینه ارتقا استان در حوزه های مختلف را پیش ببرد.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: یکی دیگر از حسنات دیدار با مراجع و علمای قم افزایش سطح تبادلات علمی در مباحث دینی است. در این دیدارها خوشبختانه توانستیم که استان کردستان و پتانسیل های مذهبی آن را به اطلاع این بزرگواران برسانیم.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه بین اهل سنت و تشیع اختلاف خاصی دیده نمی شود، افزود: تمامی ما مسلمان و جزو امت رسول الله(ص) هستیم و از طرف دیگر پیامبر اکرم (ص) توجه و تاکید بسیاری بر وحدت امتش داشتند، بنابراین مطرح کردن و یا پررنگ کردن اختلافات جزیی بین مذاهب اسلامی، کاری شیطانی و گناهی نابخشودنی است.

این عالم اهل سنت در ادامه گفت: در این دیدارها، نماینده ولی فقیه در کردستان به خوبی نیازها و استعدادهای این خطه را به اطلاع علمای ساکن قم رساندند که در اینجا از ایشان تشکر و قدردانی می کنیم.

ماموستا راستی در پایان سخنان خود اظهار داشت: همچنین در این دیدارها از علمای جلیل القدر تشیع درخواست کردیم که سفرهایی به کردستان داشته باشند تا از نزدیک شاهد وضعیت فرهنگی و مذهبی ویژه مردم این استان باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha