چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم:

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم تصریح کرد: همه با تبعیت از امام راحل و مقام معظم رهبری، با جدیت و درایت بیشتری در راه وحدت اسلامی قدم بردارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم زینب قانعی زارع، مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم، هفتۀ وحدت را یادگار گرانسنگ حضرت امام خمینی(ره) دانست و گفت: امام خمینی(ره) همواره دغدغه اسلام و سرافرازی مسلمین را داشتند، شخصیتی که در طول عمر با برکت خویش همواره منادی وحدت جهان اسلام بود.

وی ادامه داد: امروز هر مسلمانی که خواهان عزت، اقتدار و ایستادگی هم کیشان خود در مقابل مستکبران عالم است، نباید از کوچکترین تلاشی در این جهت دریغ نماید.

مدیر مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم پیرامون شخصیت بی بدیل پیامبر اسلام(ص) اظهار کرد: نبی اکرم(ص) که خداوند رحمان در قرآن کریم ایشان را رحمة للعالمین و اسوۀ حسنه‌ برای همۀ انسانیت در تمامی اعصار دانسته، با شعار قرآنی «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» بشریت را به وحدت و اتحاد حول محور توحید، عدالت و آزادی حقیقی فرا می‌خواند.

قانعی زارع در تشریح واژه «امت واحده» در این آیه قرآن «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَة» بیان کرد: این اتحاد، فقط اتحاد جغرافیایی نیست، بلکه از تک تک مسلمانان می‌خواهد «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، تا آنجا که می‌فرماید «إنما المومنون إخوة فأصلحوا بین اخویکم»، آنان را برادر یکدیگر دانسته و ‌خواهان اصلاح بین برادران خود است.

وی در پایان ضمن گرامیداشت ولادت پیامبر رحمت و سلاله آن حضرت، این ایام را فرصتی دانست تا به تبعیت از مقام معظم رهبری با جدیت و درایت بیشتری در راه وحدت اسلامی قدم برداشته و با مراعات مقدسات دیگر مذاهب، در مسیر تعامل و تفاهم قدم برداریم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha