پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ عباس کعبی

حوزه/ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تشکیل اتحادیه و دادگاه حقوق بشر اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی، صبح امروز 5 آذرماه در کمیسیون «حقوق بشر» کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، در تهران گفت: اسلام، یک نظام است و منظور ما از نظام، مجموعه اجزای به هم پیوسته و مترتب است که هدف واحدی را تعقیب می کنند ؛ هدف نهایی اسلام، تحقق نظم، امنیت و رفاه پیشرفت و عدالت و هدایت و در نهایت، کرامت انسان است.

وی افزود: این تلاش در راستای تحقق عدل و مسئولیت های الهی در جهان است؛ آموزه های اسلام برای تحقق در این ساحت ها، منظومه سه ضلعی علم، ایمان و مقاومت را به همراه دارد؛ علم منهای ایمان، از منظومه حقوق بشر آمریکایی سردر می آورد که هم معیارهای دوگانه حقوق بشری دارد و هم به نام حقوق بشر علیه حقوق بشر جنایت می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: آمریکا سخنگوی این منظومه است و نه تنها حقوق بشر را پیوسته نقض می کند، بلکه با کمال پررویی اعلامیه ها و اسناد حقوق بشر را پشت سر می گذارد و از شورای حقوق بشر نیز خارج می شود و بر مصوبات علیه خود و رژیم صهیونیستی نیز پایبند نمی ماند.

استاد حوزه علمیه قم اظهارکرد: ایمان و علم نیازمند روح مقاومت است؛ غربی ها می گویند که اسلام با شمشیر پیش رفت، ولی این درحالی است که مجموعه کشته های دو جبهه جنگ های پیامبر،286 نفر است؛ به استثنایی مساله یهودیان همین تعداد کشته انجام شد.

این حقوقدان حوزوی یادآورشد: این درحالی است که در عهد قدیم، کشته شدگان جنگ های قدیم در روم و ایران باستان بر اساس آمار دانش‌نامه های بین المللی به میلیون ها نفر کشته می رسید؛ اسلام بر اساس و پایه منطق و حکمت و استدلال به دفاع از حقوق بشر پیش رفت.

رئیس کمیسیون «حقوق بشر» کنفرانس بین المللی وحدت گفت: حق الله، حق عمومی و حقوق فردی منظومه حقوق بشر اسلامی است؛ حقوق بشر لیبرالی شکل گرفته است و این حقوق بر اساس تضمین حق حیات بر اساس پایین ترین حق شکل گرفته است.

وی افزود: سخن گهر بار پیامبر اکرم(ص) در حجة الوداع و مراکز مختلف بسیار مهم است؛ ایشان با چهار اصل نظام قبیله ای را به نظام تمدنی حقوقی اسلام مبدل کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در جریان کنفرانس اعلامیه موسوم به اعلامیه جهانی حقوق بشر، در سال 79 در تهران، از حوزه علمیه نیز علمای بزرگ حوزه پیش نویسی را آماده کردند که آن را به عنوان مفاد حقوق بشر اسلامی منتشر کردیم؛ در سال 1990 در قاهره، در 25 ماده میثاق اعلام حقوق انسان در اسلام مصوب شد؛ در سال 1992 نیز توسط سران کشورهای اسلامی نیز تصویب شد و اعلامیه حقوق بشر اسلامی برپایه شریعت امروزه اعتبار بین المللی دارد؛ این اعلامیه حقوق بشر اسلامی همه مزیت های اعلامیه جهانی حقوق بشر را دارد ولی با برپایه تفسیر شریعت و اسلام و تفاوت های مبنایی که در این زمینه وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهارکرد: امیدواریم به زودی شاهد اتحادیه حقوق بشر اسلامی و تشکیل دادگاه اسلامی حقوق بشر اسلامی و محاکمه کشورهایی که مدعی اسلام هستند؛ ولی اعلامیه اسلامی حقوق بشر را نقض کنند، باشیم.

این حقوقدان حوزوی یادآورشد: آمریکا ناقص اصلی حقوق بشر به خصوص نسبت به فلسطینی ها است و امروزه فلسطین و قدس قربانی بزرگ این مساله است؛ در این کمیسیون باید شکواییه ای تنظیم کنیم علیه آمریکا و اسراییل و محکوم کنیم جریان عادی سازی روابط با اسراییل را زیرا این گروه در حق همه مسلمانان ظلم می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha