چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان با ابراز تاسف از مظلوم بودن نماز، مساجد، ائمه جماعات و نمازخوانان و با بیان اینکه هیچ بودجه ای برای اداره مساجد اختصاص نمی دهند، گفت: در حالی که برای برگزاری برخی جشن ها میلیاردها تومان هزینه می شود، ولی برای ماهی دویست هزار تومان اداره یک مسجد با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، شب گذشته در جمع  ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد شهرستان کاشان، کارگزار خانه خدا و مسجد را افتخار و کار ارزشمندی دانست و با بیان اینکه در روی زمین یکی از اماکن مبارک مساجد هستند، گفت: براساس آیات قرآن خداوند زمین را سجده گاه قرار داده است.

وی با تاکید بر این که مسجد نقش اساسی و مهمی در سلامت و هدایت انسان دارد، افزود: اگر در نظام جمهوری اسلامی ایران بتوانیم با تدبیر و برنامه ریزی حکیمانه از ظرفیت های مساجد استفاده کنیم، بسیار از مشکلات جوانان و مردم حل می شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که مسجد نقطه اتصال و ارتباط خاکیان با عرشیان است و ذخیره نامتناهی دارد، ادامه داد: اگر کسی می خواهد با عرشیان ارتباط برقرار کند، نقطه این پیوند «عبادت» است، به همین دلیل هم وقتی نبی اکرم (ص) وارد مدینه شدند اولین کار حضرت اختصاص ساخت مسجد بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه از آغاز بعثت پیامبراکرم (ص) تا امروز تمام مسائل، مشکلات و گرفتاری های امت اسلام در مساجد حل و فصل گردیده است، ابراز داشت:  اگر قرار بود مسلمانان سپاه و نیرویی را برای برنامه ریزی، سیاست گذاری و اقدام تشکیل دهند، قرارگاهشان مسجد بود.

آیت الله نمازی، مساجد را محل رفع مشکلات مردم و جوانان دانست و افزو :  اگر این هنر را داشته باشیم جاذبه مساجد را آن قدر افزایش دهیم که جوانان به جای این که به قهوه خانه ها، و ... بروند، در مساجد حضور پیدا کنند، قطعا مشکلاتشان نیز حل می شود. 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در کنار هر جوانی نمی شود یک نیروی انتظامی قرار داد، اظهار کرد: آن چیزی که جوانان را سالم  تربیت و هدایت می کند، ایمان به خدا است، لذا انسان اگر با خدا ارتباط داشته باشد هیچ اذیت و آزاری به دیگران نمی رساند، ولی وقتی ایمان یک انسان ضعیف و سست شود، دست به هرکار خلافی می زند.

وی با اشاره به این که به زور نمی توان ملتی را تربیت و هدایت کرد، ادامه داد: علیرغم این که آمریکا قوی ترین ارتش، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی، امکانات پیشرفته، و ... را در اختیار دارد، به دلیل عدم ایمان به خدا، بزرگترین فسادها، جنایت ها، کشتارها و ترورها در این کشور اتفاق می افتد .

امام جمعه کاشان با بیان اینکه ایمان به خدا سرمایه سعادت انسان است، مسجد را محل آموزش، تربیت و کادرسازی انقلابی دانست و تصریح کرد: تنها دین است که به انسان اجازه نمی دهد ظلم کند، دروغ بگوید و اموال دیگران را سرقت کند و به ناموس دیگران تجاوز کند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم ایجاد جاذبه برای حضور جوانان در مساجد، گفت: اگر بتوانیم در مساجد جاذبه ای ایجاد کنیم، به جای اینکه جوانان معتاد به مواد مخدر و  ... شوند، معتاد به خواندن نماز اول وقت و ارتباط با خدا می شوند، دیگر آزارشان به دیگران نخواهد رسید و مشکلات اجتماعی نیز بر طرف خواهد شد.

وی، یکی از وظایف ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد را سیاستگذاری و برنامه ریزی برای ایجاد جاذبه در مساجد دانست و تصریح کرد: در مساجد باید طوری برنامه ریزی و سیاست گذاری شود که وقتی جوانی وارد این محیط می شود، برایش جاذبه داشته باشد.

آیت الله نمازی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی در خانه های اطراف مساجد، افزود: ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد باید نسبت به مشکلات ساکنین اطراف مسجد خود اطلاعات کامل داشته باشند و با رعایت اصول طبقه بندی شده و اولویت ها، برای به رفع مشکلات اشتغال، ازدواج، تهیه جهیزیه، هزینه تحصیل، بیماری های صعب العلاج، و...، بدون اطلاع دیگران و به صورت مخفی اقدام کنند

امام جمعه کاشان با بیان اینکه براساس روایات رفع مشکل مردم از هزاران حسنه، حج عمره و جهاد فی سبیل الله در رکاب رسول خدا(ص) افضل تر است، تصریح کرد: مسجد تنها محل نماز خواندن نیست، بلکه جایی است که با شناسایی آسیب ها و گرفتاری های جامعه باید مشکلات همسایه ها با حرمت، تواضع و محرمانه برطرف شود .

عضو جامعه مدرسین حوزه، مسجد را پایگاه عملیات فکری و عملی دانست و با بیان این که براساس فرمایشانت مقام معظم رهبری مساجد و امامزادگان پایگاه های فرماندهی فرهنگی هستند، گفت: با توجه به این که شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل نسبت به سایر شهرستان های کشور از بیشترین مساجد و بقاع مبترکه و امامزادگان برخوردار می باشند، باید از آنها به عنوان قرارگاه های فرهنگی استفاده گردد.

وی با ابراز تاسف از مظلوم بودن نماز، مساجد، ائمه جماعات و نمازخوانان کشورمان و با بیان اینکه هیچ بودجه ای برای اداره مساجد اختصاص نمی دهند، خاطرنشان کرد: در حالی که  برای برگزاری برخی جشن ها میلیاردها تومان هزینه می شود، ولی برای ماهی دویست هزار تومان اداره یک مسجد با مشکل مواجه هستیم.

نماینده ولی فقیه در کاشان، عدم توجه مسئولین به مسجد را ضعف بزرگی دانست و گفت: مسئولین هواسشان جمع باشد، اگر می خواهند جامعه اصلاح شود، باید با ایجاد امکانات فرهنگی، تربیتی، ورزشی  و... جوانان را جذب مسجد کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha