پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 470695
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
ذکات

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر مشارکت بیشتر شهردار، شورای اسلامی و اتاق بازرگانی کاشان در امر احیای زکات، گفت: شورای زکات با برگزاری جلسات مشترک در ادارات و سازمان هایی که آمادگی کمک به این شورا را دارند، پیشنهادات موثر را مصوب کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله نمازی، ظهر امروز در جلسه شورای ذکات این شهرستان که با حضور دبیر شورای زکات استان اصفهان، ائمه جمعه و جماعات، رئیس شورای اسلامی شهر، مسئولین کمیته امداد امام، جهاد کشاورزی و بخشداران شهرستان کاشان، در دفتر نماینده ولی فقیه در این شهرستان برگزار شد، به نقش و جایگاه زکات در اسلام و رفع  فقر در جامعه اشاره کرد و با تاکید بر آماده  سازی بستر سرمایه گذاری برای اشتغال زایی افراد مبتکر، خلاق و نیازمند در شهرها و روستاها، گفت: شورای زکات می تواند با شناسایی و جذب افراد متمکن اهل روستا که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند، در کمک به افرادی که توانایی اشتغال در روستا را ندارند، اقدام کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه شورای زکات با تشکیل جلسات جداگانه در ادارات، نسبت به حذب کمک های مالی و ... تصمیمات لازم را به عمل آورد، افزود: اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان نیز با بررسی و برنامه ریزی از طریق وزارت جهاد کشاورزی بری اجرای طرح های اشتغالزا و جذب اعتبارات لازم  در راستای توانمند سازی خانواده های بی بضاعت روستایی تلاش کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر مشارکت بیشتر شهردار، شورای اسلامی و اتاق بازرگانی کاشان در امر احیای زکات، گفت: شورای زکات با برگزاری جلسات مشترک در ادارات و سازمان هایی که آمادگی کمک به این شورا را دارند، پیشنهادات موثر را مصوب کند.

تشکیل ۵۲ شورای زکات در شهرها و روستاهای کاشان

 حجت الاسلام مجید سهراب زاده رئیس شورای زکات شهرستان کاشان نیز در این دیدار با بیان اینکه تاکنون در52 شهر و روستای کاشان شورای زکات تشکیل شده است، گفت: هرچند در روستاها و شهرها کارهای عام المنفه زیادی انجام می شود، ولی شورای زکات وظیفه دارد که در این مناطق نسبت به شناسایی افراد مستمند اقدام کند.

وی از همکاری 610 عامل زکات در شهرستان کاشان خبر داد و به تشکیل 8 جلسه شورای زکات طی 8 ماه گذشته در بخشداری های شهرستان کاشان اشاره کرد و افزود: طی این  مدت 32 جلسه شورای زکات در شهر و روستا های کاشان برگزار شده است.

رئیس شورای ذکات شهرستان کاشان اظهار کرد: طی هشت ماه گذشته دو میلیارد و 266 میلیون و900 هزار تومان زکات واجب، مستحب و فطره در شهرستان کاشان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 300 درصدی داشته است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha