پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زهرا صالح آبادی مبلغ حوزه

حوزه/ تنها راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی و حل مشکلات جهان اسلام وحدت اسلامی است و راه گمراهی و همکاری با شیطان تفرقه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گلستان، زهرا صالح آبادی، در جمع اساتید، کارکنان، طلاب و خانواده های آنان در مدرسه علمیه الزهرا(س) گنبدکاووس، با اشاره به احادیثی از پیامبر اکرم(ص) همگان را به وحدت دعوت کرد و گفت: تنها راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی و حل مشکلات جهان اسلام وحدت اسلامی است و راه گمراهی و همکاری با شیطان تفرقه است.

وی با بیان این که خداوند در قرآن، پیامبر اکرم(ص) را اسوه ای نیکو معرفی کرده است، عنوان کرد: در مورد فرد اسوه دو مسئله مطرح است؛ اول این که رمز موفقیت او چه بوده است؟ و بعد این که، هر فردی باید در حد توان از الگو در زندگی خود تبعیت کند.

مبلغ حوزه ابراز کرد: پیامبر(ص) در جامعه ای مبعوث شد که اخلاق در جامعه جایگاهی نداشت و انسانیت سقوط کرده بود، در نتیجه حضرت فشار روحی و جسمی فراوانی را متحمل می شد در حالی که کم ترین کوتاهی در انجام وظایف نداشت.

صالح آبادی، مردم جامعه را سه گروه دانست و عنوان کرد: برخی دانسته خطا کرده و سپس پشیمان می شوند، گروه دوم ندانسته خطا می کنند و دسته سوم نه خطا کار هستند و نه آگاه، بلکه جاهل اند.

وی در توضیح وظیفه گروه اول گفت: این دسته، باید خطاکار را عفو نموده و جاهلان را آگاه کنند و در مورد گروه سوم باید از جاهل اعراض کرد زیرا ظرفیت فراگیری را ندارد.

مبلغ حوزه خطاب به طلاب تاکید کرد: به عنوان یک عضو تاثیرگذار در جامعه با تاسی از پیامبر(ص) باید از شیوه های حضرت در مواجهه با مردم بهره برد و این حاصل نمی شود مگر با مطالعه در سیره پیامبر اکرم(ص) و امامان معصوم که اسوه و الگو ناب هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha