جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
روحانیون در اردوهای جهادی

​حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروز هم بسیجیان بعد از ۴ دهه هنوز در سنگر دفاع از انقلاب و نظام استوار ایستاده اند و بسیج در سنگر عمران و آبادانی کشور کارنامه درخشانی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، امروز در جمع طلاب شهر سنندج با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی (ره)، اظهار داشت: بسیج امری واجب و کنشی اجتماعی است که در هر جامعه وجود دارد و این امر در نظام مقدس جمهوری اسلامی از پویایی و شکوفایی خاصی برخوردار است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه سابقه بسیج به دوران ابتدایی اسلام برمی گردد، گفت: در آن زمان هرگاه جامعه اسلامی در خطر تهدید نظامی، اقتصادی و... دشمنان بود، مومنان خوجودش با تشکیل هسته های مردمی آن توطئه ها را دفع می کردند، لذا امام خمینی(ره) نیز با تاسی از سیره رسول خدا و دین مقدس اسلام در اوایل انقلاب دستور تشکیل بسیج را صادر فرمودند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان افزود: امام راحل که موسس بسیج بودند در این باره می فرمایند:« قضیه بسیج، همان مساله ای است که در صدر اسلام بوده است این مساله جدید نیست، در اسلام سابقه داشته است و چون مقصد ما اسلام است، باید هر جوانی یک نیرو باشد برای دفاع از اسلام و همه مردم و هر کسی در هر شغلی که هست مهیا باشد برای جلوگیری از کفر و هجوم بیگانگان».

مدیر حوزه علمیه استان کردستان یکی دیگر از دلایل تشکیل بسیج به دستور امام راحل را مقابله با توطئه های دشمنان عنوان کرد و یادآور شد: با تشکیل انقلاب اسلامی در منطقه و به خطر افتادن منافع ابرقدرتها و دشمنان اسلام، هجمه های بسیاری علیه این نظام مقدس آغاز شد، به همین منظور از دل ملت ایران، میلیون ها نفر با نام بسیجی برخاستند و در مقابل دنیای استکبار و زر و زور قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار داشت: امروز هم بسیجیان بعد از 4 دهه هنوز در سنگر دفاع از انقلاب و نظام استوار ایستاده اند و بسیج در سنگر عمران و آبادانی کشور کارنامه درخشانی دارد.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه بسیج متعلق به ملت است، نه سازمان یا شخص خاصی، گفت: در تمام رویدادهای کلان کشوری، اولین و بی ادعاترین نهاد برای امداد و کمک رسانی بسیجیان بوده اند که نمونه بارز آن، اردوهای جهادی در مناطق محروم کشور می باشد.

مدیرحوزه علمیه استان کردستان افزود: در اساسنامه بسیج مستضعفین، درباره بسیج این گونه آمده است:«بسیج نهادی است تحت فرماندهی مقام معظم رهبری که هدف آن نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و جهاد در راه خدا و گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و تقویت کامل بنیه دفاعی از طریق همکاری با سایر نیروهای مسلح و همچنین کمک به مردم هنگام بروز بلا و حوادث غیر مترقبه می باشد».

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اهداف تشکیل بسیج 20 میلیونی به فرمان امام راحل را آرمان خواهی عنوان کرد و افزود: آرمان والا و ایده بلند و هدف عالی انقلاب اسلامی ما را چنین می سازد که از چارچوب مرزهای ایران بگذرد و دروازه های ملل محروم و توده های مظلوم و مستضعف جهان را بگشاید و پیام آرامش بخش و رسالت انسانی و رهائی بخش خویش را بگوش جان آنها برساند و زمینه های حکومت عدل الهی و جهانی امام عصر(عج) را آماده سازد.

وی گفت: در آیه 40 از سوره توبه به نوعی به بسیج و هدف از تشکیل آن اشاره شده است. در این سوره می خوانیم:«‌انفروا خفاقا و ثقالا و جاهدوا باموالکم و انفسکم فی سبیل الله ذلکم خیر لکم ان کنتم تعلمون/با کیفیت مختلف حرکت کنید و کوچ کنید در حالیکه با بار سبک هستید، مجهز باشید و جهاد کنید با مال و جانتان در راه خدا.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha