جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام صمصام الدین  قوامی

حوزه/ استاد حوزه علمیه راه اندازی مراکز فساد متمرکز با هدف جلوگیری از انتشار را اشتباهی بزرگ و تجربه شده دانست.

 حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، با اشاره به حواشی مطرح شده در خصوص مساله مصرف مشروبات الکلی و آزادی برخی منکرات، گفت: مظاهر منکر را باید از معرض عموم حذف و خارج کنیم و این یک اصل دقیق علمی و عقلی و دینی است.

وی افزود: این گونه فعالیت ها و ناهنجاری ها، باید شیمی درمانی شود و با شیوه های خوب حکمرانی به شکل آموزش دیده و سازمان یافته و موثر اقدام کنیم و نگذاریم این مفاسد رخ دهد.

رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی بیان کرد: اگر باب شود که برای یک منکر، محلی در نظر گرفته شود در خصوص همه مظاهر هم همین گونه می شود؛ در فرودگاهی اتاق سیگار وجود داشت که هر کسی می خواست سیگار بکشد به این اتاق می رفت تا مردم آلوده نشوند؛ این مساله یک مدلی است که در فرودگاه اعمال می شود، ولی باعث شده است که کسی در فضای عمومی سیگار نکشد.

وی تصریح کرد: از دیگر سوی ممکن است برخی تحریک شوند که حتما سیگار بکشند، چون ممکن بود که اصلا کسی نخواهد در این مکان سیگار بکشد؛ این اتفاق به سیگار کشیدن مشروعیت می دهد و در اجتماع هم تسری پیدا می شود.

استاد حوزه بیان کرد: در زمان شاه، منطقه ای در تهران برای اطفای شهوت وجود داشت؛ در آن زمان بیان می شد که این مساله بهتر از شیوع این مساله در تمام شهر می باشد؛ همین نقطه بدنام باعث می شد که فساد رایج شود؛ این نقطه مانع از این نمی شد که در بقیه جاها اینگونه نباشد.

وی گفت: از نظر جامعه شناسی انقلاب، این گروه می خواهند بگویند که ما در آرمان های خود شکست خوردیم و این موارد مانع پیشرفت جامعه است و به همین دلیل آرام آرام اعلام می کنند که ارزش ها و آرمان های الهی و معروفات، دیگر جواب نمی دهد و به همین دلیل، در روزنامه ها، چنین پیشنهادی مطرح می کنند و بعد هم می گویند که چنین اتفاقاتی بعدا هم اتفاق بیفتد.

مدیر بنیاد فقهی مدیریت اسلامی بیان کرد: القای این مساله که همه مردم مشروب خور شده اند، خط دادن به دنیا است که مردم پس از چهل سال در چنین مشکلاتی گرفتار هستند؛ اگر چنین مسایلی بسط یابد در واقع آدرس غلط دادن است.

وی گفت: یکی از اصلاحاتی که برخی در کشور مد نظر دارند این است که از این جنس کارها انجام دهند؛ این گروه از نظر سیاسی و اجتماعی پرچم سفید را در مقابل غرب بالابرده اند؛ این جریان پس از رحلت امام راحل مخالف ادامه جریان ولایت فقیه بودند و امروز نیز رو به اضمحلال هستند و به همین دلیل به هر شکل سعی دارند که پرچم سفید را در مقابل منکرات و دشمنان بالاببرند.

استاد فقه مدیریت بیان کرد: اخیرا بحثی نیز در زمینه ازدواج موقت مطرح شد؛ نفس این پیشنهادات مفاسدی بیشتر از فواید دارد، چون کم کم قبح ها ریخته می شود و حرمت ها هتک می شود و در آینده به کام ارزش های لیبرال فرو می رویم و انقلاب را خود به خود به نابودی می کشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی بیان کرد: این دیدگاهی که   اخیرا مطرح  شده که باید مشروبات آزاد شود را نباید چندان جدی گرفت؛ این گونه مباحث نباید مطرح شود؛ این گروه سعی می کنند که در آرای خاکستری را از آن خود کنند و به همین دلیل از این گونه سخنان می گویند؛ در واقع این صحبت ها بیشتر جنبه زمینه سازی انتخاباتی دارد.

امام جمعه پردیسان بیان کرد: زمانی که بحث چهارشنبه سفید مطرح بود برخی تصور می کردند، سکوت رهبری به معنی قبول این جریان است، با حضور قاطع رهبری همگان شاهد برچیده شدن این مساله بودند و همه متوجه شدند که رهبری چه موضعی در این خصوص دارند.

وی گفت: به نظر می رسد که بار سیاسی این حرف ها بیشتر است و آمارها هم آمارهای غلطی است؛ مثلا اینکه چند نفر از یک غذا مسموم شدند نمی توان کل جامعه را هدف نشر این بحث قرارداد.

حجت الاسلام والمسلمین قوامی بیان کرد: برعکس این مساله در غرب است، یعنی وقتی چند نفر روسری دار پیدا می شود آنها شلوغ می کنند؛ به اعتقاد من در وهله اول، اولا نباید به این سخنان بی ربط اعتنا کرد و اینکه آمارها درست نیست و مصرف سیاسی دارد. برخی نگرش های اینچنینی مساوی با سازش و تسلیم و کوتاه آمدن در مقابل غرب است و یکی از نگرش است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha