جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی اسلامی -عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: مسئولان نظام اسلامی باید جلوی هرزه گویی کسانی که بحث آزادی مشروبات الکلی را به دلایل غیرمنطقی ، غیرشرعی و غیرعقلی مطرح می کنند، بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مباحث اخیر مطرح شده در خصوص لزوم آزادگذاشتن مشروبات الکلی در جامعه اظهار داشت: کسانی که به بهانه مقابله با مشروبات الکلی تقلبی مدعی می شوند که مسئولان نظام باید اجازه دهند در جامعه مشروبات الکلی استفاده شود، به هیچ وجه سخن و استدلال منطقی و مطابق با عقل و شرع را مطرح نمی کنند.

وی افزود: این حرف از سوی هر کسی باشد ما نخست اصل بحث را بررسی می کنیم و متوجه می شویم این نظر که چون افرادی مشروبات الکلی تقلبی را مصرف کرده و فوت کرده اند، به این خاطر ما باید استفاده از شراب که یک ممنوع و حرام آسمانی است را جایز بدانیم، اصلاً منطقی و عقلانی و مشروع نیست.

این استاد حوزه همچنین گفت: از سویی در حال حاضر بسیاری از دانشمندان آگاه و با انصاف در جهان نظر داده اند که مشروبات الکلی برای عقل و اعصاب و مغز انسان به شدت آسیب زاست و از نگاه دین و آیین ما نیز یک حرام آشکار و قطعی است.

وی بیان داشت: نکته حایز اهمیت دیگر این است که ما توجه داشته باشیم مردم کشور ما به نظام جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت دین و احکام و قوانین اسلام در این کشور، رای بیش از 98 درصدی داده اند و لذا طرح این مباحث خلاف شرع و دین، به منزله مخالفت جدی با خواست اکثر مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین اسلامی افزود: مطالبه آحاد مردم جامعه ما اتفاقاً عمل به تعالیم و آموزه های ناب و تعالی بخش اسلام عزیز است؛ نه این که به بهانه های مختلف، عده ای بخواهند چارچوب های دینی و بحث حلال و حرام الهی را زیر پا بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر مسلم است که دشمنان ما همین مباحث را مطرح می کنند و می خواهند ملت ما از اسلام و احکام نورانی آن فاصل بگیرد و لذا کسانی که این مسایل را بیان می کنند ، خواسته یا ناخواسته با دشمنان و چپاولگران این ملت همراه شده اند و این در حالی است که بر اساس آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) ما به هیچ وجه نباید در برابر دشمن از خود ذلت و خواری نشان دهیم.

عضو خبرگان رهبری در خاتمه ابراز داشت: قطعاً این حرف ها بی اساس و بی منطق و به دور از فرهیختگی است و مسئولان نباید به این حرف های بی اساس اجازه طرح بدهند، چرا که خلاف قرآن و شریعت آسمانی است و لذا باید به نحوی جلوی این هرزه گویی ها گرفته شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha