جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ تجمع طلاب و روحانیون حوزه اصفهان در حمایت از مردم یمن

حوزه/ حجت الاسلام ابطحی گفت: امروز سازمان ملل و شورای امنیت در مقابل جنایت آل سعود در یمن مُرده و خفه شده اند. طی این سال ها بیش از ۱۰ هزار نفراز مردم یمن کشته شدند و قریب به ۵۰ هزار کودک در اثر گرسنگی و امراض مختلف از بین رفته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی، صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون اصفهان که در حمایت از ملت مظلوم یمن، در مدرسه دارلحکمه تجمع کرده بودند، اظهار کرد: آنچه که امروز در حوادث بین المللی شاهدیم خاصه در کشور یمن، یک صحنه جنایت باری است که با حمایت جامعه غربی و نشان دادن چراغ سبز آمریکایی ها در حال وقوع است که در پی آن آل سعود، ملت مظلوم یمن را در سخت ترین  شرایط قرار داده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی با طرح این سؤال که چرا آل سعود کشور یمن را مورد هجوم قرارداد؟ و چرا یمن که به عنوان حیات خلوت سعودی ها حساب می شد، امروز زیربمباران هم پیمانان منطقه ای آل سعود و غرب قرار گرفته است؟ گفت: پاسخ به این سؤال می تواند دلایل حمایت ایران از ملت مطلوم یمن را بیش از پیش مشخص سازد.

تحلیل گر سیاسی تصریح کرد: بعد از حرکت بیداری اسلامی در منطقه که کشورهای مختلف در نسیم این حرکت قرار گرفتند، رژیم نامباک مبارک سقوط کرد و لیبی، مصر و بحرین دچار بیداری اسلامی شدند، شیعیان یمنی هم حرکت هایی را آغاز کردند.

وی افزود: پس از آن که شیعیان یمنی با نیروهای ارتش حکومت دست نشانده آل سعود درگیر شدند و علی عبدالله صالح، رئیس جمهور یمن و معاونش منصور هادی مجبور به فرار از کشور شدند، عربستان سعوی به عنوان اولین دلیل، به یمن حمله کرد تا شرایط بازگشت منصور هادی را فراهم کند.

حجت الاسلام ابطحی ادامه داد: عامل دوم حمله آل سعود به یمن موقعیت ژئوپولتیکی یمن و اشراف به آبراه حساس باب المندب در خلیج فارس است؛ سعودی ها سال های سال بود که دنبال کسب این شرایط فوق العاده بودند، لذا برای مسلط شدن بر این آبراه بین المللی به یمن حمله کردند.

وی با تاکید براینکه عامل سوم حمله آل سعود به یمن جلوگیری از قدرت گرفتن شیعیان بود، یادآور شد: قدرت گرفتن شیعیان و ممانعت از اتحاد حوثی ها و شیعیان عامل سوم حمله آل سعود در یمن است.

نماینده اسبق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه اذعان کرد: به کوری چشم مستکبرین و آل سعود، انصار الله به اذن الله، در یمن و منطقه پیروز خواهد بود. امروز مکررا شاهد پیروزی ملت مظلوم فلسطین و غزه در برابر رژیم صهیونیستی هستیم، به نحوی که در عرض ۴۸ ساعت کابینه رژیم صهیونیستی در حالت انحلال می رود.

وی ابراز کرد: این سنت الهی است که ظالمین به سزای اعمالشان خواهند رسید، در مسئله یمن هم همین اتفاق خواهد افتاد و آل سعود قطعا دست از پا درازتر تسلیم ملت مظلوم یمن خواهد شد.

حجت الاسلام ابطحی، عامل چهارم حمله آل سعود به یمن را شرایط متزلزل داخلی عربستان دانست و گفت: معرفی بن سلمان یک حرکت خاموشی را در عربستان آغاز کرد که شرایط داخل کشور از آن پس دچار تزلزل شد، لذا باید اتفاقی چون آغاز جنگ یمن انجام می شد تا اذهان به سمت دیگری معطوف می گشت.

وی افزود: در مقابل این همه جنایات، دنیای امروز ساکت است، طی این سال ها بیش از ۱۰ هزار نفراز مردم یمن کشته شدند و قریب به ۵۰ هزار کودک در اثر گرسنگی و امراض مختلف از بین رفته اند.

تحلیل گر سیاسی عنوان کرد: امروز سازمان ملل و شورای امنیت در مقابل جنایت آل سعود در یمن مُرده و خفه شده اند؛ ما شیعه امیرالمومنین(ع) و پیرو رسول الله(ص) هستیم که فرمود« اگر کسی بشنود انسانی فریاد کمک بلند کرده است ولی اجابت نکند، در مسلماتی خود شک کند»، حال پاسخ حمایت و پشتیبانی ایران از ملت مظلوم غزه و فلسطین و یمن، و... همین است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز آنچه که خون در دنیا ریخته می شود از مسلمین سراسر جهان است و دنیای غرب وشرق در برابر این جنایات سکوت کرده است.

نماینده اسبق ولی فقیه در نیروی هوایی سپاه در ادامه اشاره ای به مسایل سیاسی داخل کشور کرد و گفت: امروزه علاوه بر دشمنان خارجی، عده ای در مسئولیت های رسمی کشور حرف های دشمنان را بیان می کنند.

وی یادآور شد: یک دیپلمات ایرانی در قالب وزیر امور خارجه چرا باید بیان کند، پولشویی در ایران در حد وسیع اتفاق می افتد، آیا دنیا در برابر این سخنان طرف ما را می گیرد یا یقیه ما را، چرا باید سیاستمداران چنین سخنانی را بگویند.

استاد حوزه اظهار کرد: بعداز ۵سال فرجام برجام این می شود که وزیر امور خارجه در اروپا بیان کند بهره ما از برجام به صفر رسیده، چطور جمهوری اسلانی را به این بن بست رساندید، حوزه های علمیه باید این دیپلمات ها و سخنان گزاف را مورد بازخواست قراردهند.

وی متذکر شد: یکی از خطراتی که حوزه های علمیه را تهدید می کند، خطر نفوذ افراد ناباب است، امروزه افرادی با افکار انحرافی والتقاطی تحت عنوان کارشناس دینی در شبکه های مجازی مطرح می کنند، طلاب دراین زمینه باید مراقب باشند و آتش به اختیار باشند و در خط مقدم عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری باشند.

حجت الاسلام ابطحی در پایان بیان داشت: حوزه های علمیه باید در مقابل هر تفکر التقاطی و انحرافی در هر جایگاه، شکل، پست و مقامی برخورد کنند.

انتهای پیام/313/13

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha