پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیرحوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیرحوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به وضعیت طلاب مدارس علمیه سرپل ذهاب و گیلانغرب پس از زلزله اخیر، گفت: هرچند وضعیت روحی طلاب مناسب نیست، اما در سرپل ذهاب جای نگرانی نیست، ولی با توجه به قدیم ساز و نا ایمن بودن ساختمان حوزه گیلانغرب، نگرانی بیشتری برای جان طلاب احساس می شود.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با بیان اینکه وقوع زلزله در سرپل ذهاب بار دیگر موجب فشار روحی و روانی بر مردم منطقه و خصوصا طلاب مدرسه حضرت باقرالعلوم(ع) گردید، گفت: رعایت نکات استاندارد در مقاوم سازی ساختمان، مانع خسارت جدی به مدرسه علمیه سرپل ذهاب گردید.

وی خاطرنشان کرد: خسارت وارده به مدرسه علیمه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب، جزئی و مختصر آن هم در حد ریزش گچ که مایه نگرانی نیست، خوشبختانه از لحاظ ایمنی ساختمان خودش را نشان داد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه وقوع حوادث طبیعی از جمله زلزله آن هم در منطقه ای که کمتر از یکسال اتفاق افتاده و خسارت وارد کرده، نگران کننده است، افزود: به لحاظ روانی، مردم و طلاب عزیز سرپل ذهاب با توجه به اینکه سال گذشته این حادثه تلخ و ناگوار را تجربه کرده بودند و بعضی عزیزانشان را از دست داده بودند دچار دلهره و اضطراب شدند.

وی در ادامه با توجه به تماس ها و مراجعه حضوری خانواده طلاب به مدرسه باقرالعلوم(ع) و نگرانی وضعیت سلامت فرزندانشان، گفت: با توجه به ناراحتی والدین طلاب، صلاح بر این شد چند روزی این عزیزان با تعطیلی مدرسه، در کنار خانواده هایشان باشند و با رفع نگرانی ها و آرامش طبیعتاً دروس مدرسه شروع خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه وضعیت روحی و روانی طلاب مدرسه علمیه مطلع الفجر گیلانغرب را با توجه به وقوع زلزله ملتهب دانست و گفت: در مدرسه علمیه گیلانغرب با توجه به اینکه ساختمان قدیم ساز هست و موارد ایمنی در آن رعایت نشده، نگرانی بیشتری برای جان طلاب احساس می شود.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه علی رغم تعمیراتی که امسال در حوزه علمیه گیلانغرب انجام شده، اما در قسمت های دیگر ساختمان دچار آسیب جزئی شده ایم، اظهار داشت: وضعیت نابسامان ساختمان و از طرفی فقدان آب شرب سالم و... موجب تعطیلی مدرسه بصورت موقت تا اطلاع ثانوی گردید.

مدیرحوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به وقوع زلزله و ایجاد دلهره و اضطراب روحی در بین طلاب و اساتید مدارس شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب و نیاز شدید به بازسازی روحیه آنان، اظهار کرد: از ستاد قم برای برگرداندن روح اُمید و آرامش در فضای مدارس علمیه مناطق خسارت دیده، درخواست اعزام مشاورین متخصص در امور روانشناسی داشتیم.  

وی تصریح کرد: حضور مشاورین اهل فن در بین طلاب مدارس شهرستان های زلزله زده موجب می شود با خاطری آسوده  ادامه تحصیل دهند.

حجت الاسلام  ایرانی در پایان با اشاره به اینکه در زلزله آبان 96 با توجه به خسارت شدید به ساختمان مدرسه علمیه سرپل ذهاب، طلاب را به کرمانشاه انتقال دادیم، گفت: با توجه مقاوم سازی این مدرسه در چند ماه گذشته، لزومی به انتقال طلاب به مکانی دیگر نمی بینیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha