چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 469793
۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
زلزله

حوزه/ زمین لرزه ای به قدرت ۶ و چهار دهم درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر)، ساعت بیست و هفت دقیقه و سی و یک ثانیه در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داد و سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، براساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به قدرت 6 و چهار دهم درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر)، ساعت بیست و هفت دقیقه و سی و یک ثانیه در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داد و سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.

کانون این زمین لرزه در 128 کیلومتری کرمانشاه گزارش شده است

از خسارت های احتمالی این زمین لرزه گزارشی نرسیده است.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری همچنين گزارش داده است: ساعت 20 و 11 دقيقه و 9 ثانيه،  پس لرزه اي به بزرگي 4 و 6 دهم درجه در مقياس ريشتر در 27 کيلومتري سرپل ذهاب در عمق 10 کيلومتري رخ داد و منطقه را لرزاند .

همچنين ساعت 20 و 39 دقيقه و 36 ثانيه زمين لرزه ديگري به قدرت 5 و دو دهم درجه در مقياس ريشتر در عمق 10 کيلومتري زمين در 18 کيلومتري شهرستان قصر شيرين به وقوع پيوست .

فرماندار سرپل ذهاب به خبرنگار صداو سیما گفته که تمام دستگاه هاي اجرايي و خدمات رسان براي امدادرساني احتمالي به آسيب ديدگان اين حادثه در حالت آماده باش کامل به سر مي برند .

جمالي نيا افزود: برق شهرستان که پس از زلزله اول قطع شده بود در كمتر از ١٠ دقيقه وصل شد و تاکنون ٥٠ مصدوم سرپايي به بيمارستان مراجعه كردند كه دچار شكستگي شده اند.

فرماندار سرپل ذهاب تاکيد کرد، تا اين ساعت جانباخته اي نداريم.

به گفته مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، شش تيم ارزياب براي بررسي ابعاد اين زمين لرزه به منطقه اعزام شده است .

رنجبر فرماندار کرمانشاه نيز اعلام کرده تاکنون گزارشي از خسارت و تلفات احتمالی در کرمانشاه واصل نشده است

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha