جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سعیدی در حرم رضوی

حوزه/سالانه هزاران میلیاردتومان صرف آسیب های اجتماعی و مسائل دیگر غیر نماز می شود؛ اگربخشی از این هزینه میلیاری صرف نماز شود، شاهد اثر گذاری بهتر درنماز خواهیم بود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در چهارمین اجلاس استانی نماز که درمدرسه عالی امام خمینی(ره) در قم که با موضوع  شیوه ومهارتهای دعوت به نماز برگزار شد گفت:یکی از بهترین شیوه ها برای دعوت به نماز،  قرآن و بیان سیره معصومین(ع)  غیر معصومین که در قله هستند،می باشد.

امام جمعه قم افزود: بیان موارد از غیر معصوم باعث تقویت انگیزه برای رسیدن به خدا و توجه به نماز می شود. اما درمورد معصومین(ع) داستان حضرت موسی است که دعوت به نبوت و بندگی شدند و در ادامه شاهد گفت وگوی بین خدا و موسی(ع) بودیم و دراین دعوت خدا موسی را دعوت به اقامه نماز می کند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: اقامه نماز بارزترین بندگی است.نماز باعث می شود انسان از گناه دورشود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بابیان اینکه نماز بالاترین وسیله برای خودآزمایی برای رسیدن به قرب الهی و دوری ازگناه است، گفت: عبادت و مأموریت، رسالت،نبوت و ... همه در ذیل اقامه نماز است.اگر عبادت درست انجام شود، سایراعمال مانند رسالت و نبوت هم انجام خواهد گرفت.

امام جمعه قم افزود: نماز گزار واقعی کسی است که کینه کسی را به دل نداشته باشد، اهل حسادت، غیبت و تهمت وسایر رذائل نباشد. بزرگان دین ما وقتی نماز می خوانند این موارد رعایت می کردند و طوری نماز می خواندند که انگار این آخرین نماز است. نمونه آن می توان امام راحل نام برد که در همه موارد اخلاص در نماز را رعایت می کردند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: برای ترویج اقامه نماز باید افراد واندیشه ورزانی باشند تا با اشرافیت کامل نماز را تبین وترویج کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بابیان اینکه کسانی که قصد دارند در  اجرای اقامه نماز برنامه و فکر ارائه دهند، لازم است فارغ از فعالیت حزبی باشند، خود اهل اهل  و اعتقاد به نماز باشد.

امام جمعه قم بابیان اینکه سالانه هزاران میلیاردتومان صرف آسیب های اجتماعی و مسائل دیگر غیر نماز می شود، گفت: اگربخشی از این هزینه میلیاری صرف نماز شود شاهد اثر گزاری بهتر درنماز خواهیم بود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha