پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محسن  قرائتی

حوزه/استاد قرائتی با بیان اینکه در مورد اقامه نماز کوتاهی شده و هزینه ای که برای موسیقی و امثال اینها مصرف می شود، قابل مقایسه برای نماز نیست، گفت: اگر برای نماز همان اندازه که برای موسیقی هزینه می شد، هزینه می کردیم،الان وضعیت این گونه نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در چهارمین اجلاس استانی نماز که درمدرسه عالی امام خمینی(ره) و با موضوع «شیوه و مهارت های دعوت به نماز» در قم برگزار شد گفت: قرآن فرموده است که نماز پایه ایمان است. اگر کسی می خواهد ایمانش درست شود، اهل اقامه نماز باشد.

این مفسرقرآن با بیان اینکه بنیانگذار کعبه حضرت ابراهیم(ع) برای اقامه نماز آمده گفت: این موارد و سایر موارد، اگر نماز قبول نشود، سایر اعمال نمی شود، همه دلیل بر اهمیت اقامه نماز است.

استاد قرائتی گفت: زمانی که امام حسین(ع) در عاشورا در میدان رزم نماز را ترک کرد، باز دلیل دیگر بر اهمیت این فریضه الهی است. نماز از جمله اعمالی است که در همه ادیان وجود دارد و تنها اختصاص به دین اسلام ندارد.

وی عنوان کرد: در مورد نماز چند دسته آدم وجود دارند، دسته ای اصلا نماز نمی خوانند، افرادی گاهی می خوانند، بعضی نمازشان را با ریاکاری،افرادی با کسالت و افرادی هم نماز  را رها می کنند و به سمت خرید می روند.

استاد قرائتی گفت: دسته ای هستند، نماز به آنها الهام می شود، اما این نماز این افراد دارای خصوصیاتی چون از روی آگاهی با توجه و مخلصانه است.

این مفسرقرآن در مورد شیوه های ترویج نماز پیشنهادهای هم داد و افزود: هر کسی هستیم و در هر مسئولیتی قرار داریم، ابتدا خود را نقد کنیم، آیاتی که به آن عمل نکردیم، درقنوت نماز بخوانیم، برای نماز بهترین لباس را بپوشانیم، عطر بزنیم، هر نفر به هر نفری اقتدا کند و نماز جماعت یک نفره داشته باشیم.

وی عنوان کرد: دیگر پیشنهاد این است همه مسئول اقامه نماز باشند، نماز را علنی و آشکارا بخوانند، صیغه عقد در مسجد باشد.

استاد قرائتی با بیان اینکه در مورد اقامه نماز کوتاهی شده و هزینه ای که برای موسیقی و امثال اینها مصرف می شود قابل مقایسه برای نماز نیست، گفت: اگر برای نماز همان اندازه که برای موسیقی هزینه می شد، هزینه می کردیم،الان وضعیت این گونه نبود.

این مفسرقرآن با بیان اینکه لازم است برای ترویج و تشویق جوانان به نماز، برای آنها هم نماز جماعت اقامه شود، گفت: توجه به نوجوانان و جوانان باعث جذب آنها به نماز می شود.

استاد قرائتی با بیان اینکه نباید نماز را کوجک شمرد گفت: اگر سیلی می خوریم و مشکل در زندگی، جامعه و کشور وجود دارد چون اهمیت به نماز ندادیم.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha