جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

حوزه/ در نشست ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی بر ضرورت نقش‌آفرینی شایسته طلاب و روحانیان به‌منظور گرامیداشت این ایام و بیان دستاوردها و خدمات انقلاب و نظام تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، امروز در نشست ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی شایسته طلاب و روحانیان به‌منظور گرامیداشت این ایام، اظهار کرد: باید طلاب، روحانیان و مبلغان برای تبلیغ مؤثر و شایسته در دهه فجر و بیان دستاوردها و خدمات انقلاب و نظام اسلامی مهیا شوند.

وی تصریح کرد: طلاب باید شرایط حساس کنونی را درک کرده و منسجم و محکم فعالیت‌های تبلیغی و تبیینی خود را در این زمینه آغاز کنند.

حجت‌الاسلام سالاری در ادامه با تأکید بر همکاری بیشتر نهادهای مختلف در برگزاری برنامه‌های انقلابی، افزود: 19 دستگاه در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عضویت داشته و این شورا نهاد هماهنگ‌کننده با بودجه‌ای اندک است، ازاین‌رو انتظار می‌رود دستگاه‌ها و نهادهای مختلف هماهنگی و همکاری بیشتری برای گرامیداشت مناسبت‌های انقلابی و مذهبی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به آمادگی این شورا برای معرفی دستاوردهای هر دستگاه در دهه فجر، گفت: اگر دستاوردهای خدماتی سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در اختیار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار داده شود این شورا آماده است خدمات و دستاوردهای هر دستگاه را در قالب کلیپ‌های کوتاه تهیه شده و این کلیپ‌ها را برای انتشار در رسانه‌ها و فضای مجازی در اختیار دستگاه مربوطه قرار دهد.

حجت‌الاسلام احمد پرهیزکار، معاون مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد هم در این نشست، اظهار کرد: باید همایش‌های مربوط به دهه فجر به‌صورت محوری برگزار شود.

وی با بیان اینکه تولید محتوا برای برنامه‌هایی دهه فجر بسیار مهم است، افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی در مدارس علمیه، برپایی نمایشگاه ویژه دهه فجر و نشست‌های تبیینی و بصیرتی ازجمله مواردی است که شایسته است به مناسبت این ایام در مدارس علمیه برگزار شود.

حجت‌الاسلام پرهیزکار با اشاره به تدوین کتاب وصیت‌نامه 72 شهید روحانی خراسان شمالی در دو جلد، افزود: در مورد شهدای روحانی خراسان شمالی، اکنون وصیت‌نامه موضوعی این شهدا از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مدون شده و در مرحله چاپ قرار دارد، اما به دلیل اینکه کتاب مزبور شامل وصیت‌نامه همه 72 شهید روحانی خراسان شمالی نیست، قرار است جلد دوم کتاب مزبور مشتمل بر وصیت‌نامه سایر شهدای طلبه و روحانی استان هم تهیه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha