پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ خطیب جمعه قم بیان کرد: مجلس باید نماد وحدت باشد و نباید مایه اختلاف در کشور ما باشد؛ همچنین باید از مواضع اصولی مردم تبعیت کند؛ در خصوص مواضع اصولی نسبت به مقاومت و آنچه مصلحت کشور است؛ همچنین به جای پرداختن به مسایل جناحی باید وحدت را حفظ کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس، با اشاره به ایام میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع)، گفت: تا این رشته محبت بین ما و اهل بیت(ع) برقرار است، هیچگاه به مردم و انقلاب ما آسیبی وارد نمی شود.

وی افزود: امسال نیز در تهران کنفرانس با عظمتی با عنوان وحدت اسلامی برگزار شد که برکات بسیاری برای امت اسلامی به بار دارد؛ امیدواریم هر سال شاهد برکات بیشتر این کنفرانس باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با گرامیداشت سالروز وفات مرحوم شیخ مفید گفت: شیخ مفید مورد عنایت حضرت ولی عصر(عج) بود؛ وی دارای 200 اثر نفیس و گرانسنگ است؛ ایشان در رشته های مختلف علوم دینی و اسلامی آثار بسیاری را بوجود آورد؛ وی عالمی زمان شناس و صاحب سبک بود؛ همچنین در مقابل کج روی ها مقاوم بود؛ ایشان مبتکر عقل منطقی بین عقل و نقل در فقه شیعه بود.

خطیب جمعه قم بیان کرد: روز 23 ربیع الاول روز ورود کریمه اهل بیت(ع) به قم است؛ پس از اینکه امام رضا(ع) با اجبار به خراسان منتقل شدند؛ ایشان پس از یک سال نتوانستند دوری برادر را تحمل کند و راه ایران را در پیش گرفت؛ حاکم عباسی در قم به کاروان ایشان حمله کردند و ایشان نیز به قم عزیمت کردند و مردم و علمای قم نیز با تمام وجود از ایشان استقبال کردند.

وی گفت: حرم حضرت معصومه(س) از روزی که وارد قم شدند تا کنون پایگاهی برای نشر و گسترش تشیع شده است؛ امروز مراجع و حوزه علمیه بزرگ ما مفتخر به حضور در کنار این مرقد محترم هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روز نیروی دریایی گفت: نیروی دریای ما امروزه متفاوت با روزهای آغازین انقلاب اسلامی است؛ امروزه نیروی دریایی به عنوان یک قهرمان در منطقه و جهان می درخشد؛ با فاصله 2هزار کیلومتر، این نیرو در مقابل اشرار با قامتی استوار ایستادگی کرده است؛ در ملاقاتی که با رهبر عزیز انقلاب انجام شد، اقدامات ارزشمند این نیرو عرضه شد که ستودنی وقابل تقدیر است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به هفته بسیج نیز بیان کرد: بسیج یکی از ارکان اساسی برای حفظ و بالندگی انقلاب اسلامی است.

وی خطاب با نمایندگان مجلس نیز گفت: مجلس نقشی کلیدی و اساسی در کشور ما دارد؛ اولین توصیه بنده به نمایندگان این است که مجلس شورای اسلامی باید ارتباط مستمر خود را با مردم حفظ کند و نباید فراموش کنند که از این مردم رای گرفتند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: نکته دیگر این است که  به اولویت های کشور بپردازید زیرا کشور نیازمند طرح های قوی و دقیق و بالنده است؛ باید نسبت به قانون نویسی و قانون گذاری دقت کنید زیرا شما برای این امر به مجلس رفتید و باید قوانینی بنویسید که کشور را به پیش ببرد.

وی افزود: مجلس باید نماد وحدت باشد و نباید مایه اختلاف در کشور ما باشد؛ همچنین باید از مواضع اصولی مردم تبعیت کند؛ در خصوص مواضع اصولی نسبت به مقاومت و آنچه مصلحت کشور است؛ همچنین به جای پرداختن به مسایل جناحی باید وحدت را حفظ کنید.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: مجلسیان باید اخلاق و معنویت را در گفتار و رفتار رعایت کنند؛ مجلس ما باید در تراز یک مجلس اسلامی ظهور کند، مجلسی که نماینده آن مرحوم مدرس بود.

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با میهمانان کنفرانس وحدت، مباحث بسیار مهمی را بیان کردند؛ ایشان فرمودند که تنها راه سعادت بشریت در تبعیت از قرآن است؛ اینکه دشمنان ما دچار دستپاچگی شده اند به این دلیل است زیرا تبعیت از قرآن مسیر عزت و پیروزی بر دشمنان را نشان می دهند.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: همچنین ایشان بیان داشتند، اگر اسلام در جان و دل مردم رسوخ کند، روزی نمی گذرد که استکبار از ملت های مسلمان سیلی خواهد خورد؛ همچنین ایشان هشداری به برخی از سران کشورهای اسلامی دادند که به ولایت الله برگردید و دست از ولایت آمریکا و طاغوت بردارید؛ زشت و زننده است که رئیس یک کشور اسلامی ولایت طاغوت را برگزیدند.

وی گفت: امروز نیز می دانید که این حکام مفتخر به ولایت آمریکا هستند؛ شدیدترین جنایات را در زندگی انجام می دهند و از اشرار حمایت می کنند؛ این افراد نه کاری به اسلام دارند و نه کاری به حکومت اسلامی دارند.

خطیب جمعه قم یادآورشد: ایشان بیان داشتند، این انقلاب روزی یک نهال ضعیف و باریک بود ولی بخاطر مقاومت و ایستادگی این ملت قهرمان به درخت تناوری مبدل شده است؛ ایشان همچنین تاکید داشتند که در این مسیر شهید داده ایم و زخمی داده ایم ولی ایستاده ایم و در این مسیر نیز ایستادگی خواهیم کرد.

وی گفت: امسال نیز به مانند سال گذشته در استان های غربی کشور شاهد زلزله بودیم؛ امسال تعداد مصدومان زیاد بود و خسارت های مالی هم داشتیم، ولی خوشبختانه کسی کشته نشد؛ مردم قم در زلزله سال گذشته کرمانشاه درخشیدند و امروز نیز کسانی که مسئولیت پیگیری به مردم زلزله زده را دارند باید به این خدمت ادامه دهند.

وی با اشاره به تهیه و تدوین بودجه 98، گفت:  مسئولان باید بودجه را به شکل واقعی ببینند و حمایت از اقشار ضعیف جامعه را در درجه اول ببینند؛ ظرفیت های داخلی را دریابید زیرا تجربه ثابت کرده است که اگر به خودی تکیه زدیم موفق بودیم زیرا خارجی ها جز لبخند و وعده چیز دیگری به ما نمی دهند.

خطیب جمعه قم در خطبه اول نیز گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که مردم چون دانه های شانه هستند و تفاوتی با هم ندارند و نباید در خصوص آنها تبعیض قائل شویم.

وی افزود: روزی دو زن عرب و عجم نزد امام علی(ع) رسیدند و به هر کدام مقداری مال قرارداد؛ زن عرب ناراحت شد و اعتراض کرد که چرا عرب و عجم را برابر دانستید که حضرت فرمودند که در بیت المال و نزد خداوند هیچ کسی برتر از فرد دیگر نیست.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: اگر دو فرد در یک اداره 8 ساعت کار کنند میزان حقوق آنها با هم تفاوت داشته باشند، درست نیست، ولی وقتی تفاوت هایی از نظر نوع کار بود این تفاوت در حقوق را نمی توان، تبعیض دانست.

وی گفت: اولین شاخص از شاخص های مساوات و عدم تبعیض آن است که حاکم مسلمان برای خواص و پیرامونی های خود امتیازات خاصی قائل نشود؛ اگر حاکمی برای خود و اطرافیان خود مال و امتیازی بخشید آغاز انحرافات در جامعه است.

وی تصریح کرد:امام علی(ع) بیان می فرمایند که زمامداران جامعه، خواص و نزدیکانی دارند و متاسفانه این افراد گاهی خودخواه و چپاول گر هستند؛ حاکم باید سعی کند که از قراردادهای منفعت طلبانه این افراد جلوگیری کند؛ همچنین حضرت فرمودند که ننگ و سرزنش این مساله برای حاکم در دنیا و آخرت خواهد ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha