جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ش

حوزه/ ‌‌رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گسترش و نهادینه نمودن ایثار اجتماعی را از مهمترین اهداف این نهاد برشمرد وگفت : ایثار فقط در جنگ دیدن نیست ، بلکه ایثار و فداکاری باید درتمام سطوح جامعه گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدعلی شهیدی، در حاشیه دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران قمصر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم را از مهمترین وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد و گفت: خانواده معظم شهدا وظیفه دارند فرهنگ کربلا و عاشورایی که فرزندانشان  از ایثار و فداکاری حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش یاد گرفته اند، در کشور نهادینه کنند.

وی، با بیان اینکه بنیاد شهید و امورایثارگران کشور تاکنون تمام تلاش خود را براساس دستورالعمل و اساس نامه این نهاد بکارگرفته، گفت: از سال 1363 با راه اندازی دبیرخانه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در تهران اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.

وی پرداخت وام مسکن به جانبازان 60 درصد به بالا، کمک هزینه خرید خودرو تا 60 درصد، اختصاص زمین جهت ساخت مسکن  و تامین امکانات درمانی به خانواده معظم شهدا را از دیگر اقدامات این بنیاد برشمرد و تصریح کرد: با توجه به اینکه سن خانواده معظم شهدا بالا رفته، درمان این عزیزان در تمام بیمارستانهای طرف قرارداد این نهاد انجام می شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی سرکشی به پدران و مادران شهدا، جانبازان و ایثارگران را مهمترین وظیفه مردم و مسئولین دانست و گفت: خانواده معظم شهدا توقع خاصی از مردم ندارند، بلکه علاقه مندند که در مناسبت های مختلف به آنها سر بزنند.

‌‌رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: همسایه ها بیشتر باید به خانواده معظم شهدا سربزنند و از آنها احوال پرسی کنند.

وی تعداد شهدای کشور را 225 هزار نفر و ایثارگران را 3 میلیون و300 هزار نفر عنوان کرد و با بیان اینکه به ترتیب استانهای خراسان رضوی، اصفهان و تهران به نسبت جمعیت، بیشترین شهید، ایثارگر، جانباز و آزاده را تقدیم انقلاب کرده اند، گفت: تعداد جانبازان کشورمان در حال حاضر 580 هزارنفر و آزادگان نیز  40 هزار نفر می باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha