جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی نژاد

حوزه/ مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه شناسایی ظرفیت خادمان افتخاری باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اکنون در شهر قم ایرانی‌های زبان‌دان بسیاری هستند که می‌توان از این افراد به‌عنوان خادمان افتخاری در آستان مقدس استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر حسینی‌نژاد، امروز در نشست کارگروه پژوهش اعتاب مقدس که در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، از برگزاری نشست تولیت‌های ایرانی در مشهد مقدس به‌عنوان مقدمه‌ای برای برگزاری نشست تولیت‌های جهان اسلام در قم یاد و اظهار کرد: محور کار این نشست بررسی و نتیجه‌گیری از فعالیت کارگروه‌های مختلف است که در ایران این کارگروه‌ها فعال بودند و در عراق نیز کارهایی انجام و به تناسب ظرفیت هر کارگروه دستاوردهایی حاصل شده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با بیان اینکه هماهنگی و هم‌افزایی آستان‌های مقدس در راستای رسیدن به اهداف در کارگروه‌های مختلف دنبال می‌شود، اضافه کرد: اجماعی که میان اعتاب مقدس وجود دارد درحال رسیدن به نتایج مطلوب است اما بازخوردهای مورد نیاز باید از عملکرد کارگروه‌ها گرفته شود.

مشاور تولیت حرم کریمه اهل‌بیت(س) در امور روحانیون با اشاره به اینکه فعالیت نمایندگان اعتاب مقدس در کارگروه پژوهش اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: آستان‌های مختلف در حوزه آموزش و پژوهش فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند که باید به دنبال تقویت و ایجاد ارتباط میان این پژوهش‌ها باشیم؛ تاکنون فعالیت‌های تخصصی مختلفی در بعثه رهبری نیز دنبال شده که باید به دنبال استفاده از این دستاوردها باشیم.

وی بر اهمیت تقویت زبان عربی در میان زائران ایرانی و خادمان اعتاب ایران تاکید و خاطرنشان کرد: زمانی که خادمان زبان زائران را متوجه نشوند یا زائران ایرانی در عراق آشنایی با زبان آنها نداشته باشند نمی‌توانند ارتباط‌گیری مورد نیاز را رقم بزنند، برای تقویت زبان خادم‌های آستان مقدس ایران باید امتیازهایی درنظر گرفته شود تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌نژاد با تاکید بر اینکه شناسایی ظرفیت خادمان افتخاری باید مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: اکنون در شهر قم ایرانی‌های زبان‌دان بسیاری هستند که می‌توان از این افراد به‌عنوان خادمان افتخاری در آستان مقدس استفاده کنیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha