سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش مهمی از مشکلات کشور نه صرفاً با نگاه به خارج، بلکه با تکیه بر داشته های خودمان و عملی کردن اقتصاد مقاومتی مرتفع می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنوری، دوشنبه شب طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه فرمانداری برگزار شد، با اشاره به تحولات اخیر در منطقه و جهان اظهار داشت: نظام سلطه همچنان در حال توطئه علیه جریان مقاومت اسلامی منطقه و به خصوص نظام مقدس جمهوری اسلامی است و آن ها در این راستا از هیچ حربه و تلاشی که بتوانند انجام دهند، فروگذار نمی کنند.

وی همچنین افزود: چنان چه ساختار نظام سلطه را برشی زده و همچون دایره‌های برش داده تنه درخت به آن نگاه کنیم دارای اسکلت، ستون فقرات و ماهیچه‌هایی است که ستون فقرات آن قدرت نامشروع و مستکبر آمریکاست و در این بین، انگلیس، فرانسه و آلمان به سان ماهیچه‌هایی هستند که ستون این نظام نامشروع را حفظ می کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتحادیه اروپا نیز در این میان، بدنه نظام سلطه را تشکیل می دهد چه آن که با تصمیم‌گیری این اتحادیه ، کشورهای اروپایی اقدام و عمل می‌کنند و لایه بعدی، کشورهایی چون عربستان و بحرین هستند که عمله و به نوعی گاو شیرده نظام سلطه و استکباری به شمار می روند و سران آن ها عملاً از خود اختیاری ندارند.

وی همچنین در خصوص نقش کشورهای چین و روسیه در این ساختار بیان داشت: این دو کشور نقطه مقابل نظام سلطه هستند، چرا که روسیه به دنبال بازیافت ابرقدرتی خود در دنیا بوده و چین نیز به دنبال تقویت ابرقدرتی خود در جهان است.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند با اروپا مذاکره کنید اما به آن ها دل‌خوش نکنید، چرا که ما در عین توجه به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت در برقراری روابط خارجی باید بدانیم که بخش مهمی از مشکلات ما در سایه تکیه بر توانایی های داخل مرتفع می شود.

وی گفت: ما باید ضمن تعامل مناسب با دنیا ، در سایه وحدت و تبعیت از بیانات مقام معظم رهبری، مشکلات را در داخل شناسایی کرده و برایش راهکار ارایه دهیم و به خصوص بر مساله اقتصاد مقاومتی در این باره تاکید کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    با سلام . انتظار این بود در این مدت چهار دهه برای جذب سرمایه های خارجی و داخلی و هدایت انها بسمت تولیدات، مانند پارلمان کشوهای خارجی نمایندگان مجلس ما نیز قانون پولشویی برای ایران با توجه به اموزه های دینی و فرهنگی برای رفع سردر قمی مردم در رابطه با نظام بانکی و نیز دادو ستد داخلی و یا خارجی تدوین و تصویب کند. اما چنین نشده و بنظر نمی رسد به این زودی های اجرا شود . چرا ؟ مشخص نیست . و فقط اکثرا هیاهیو نمایندگان را در رسانه ها و صدا و سیما می بینیم .