جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ملکی

حوزه/ هم اندیشی اساتید اخلاق اعزامی به مدارس علمیه ، در مدرسه علمیه امام کاظم علیه السلام با حضور معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌  حجت الاسلام و المسلمین حمید ملکی در هم اندیشی  اساتید اخلاق اعزامی به مدارس علمیه، گزارشی از روند فعالیت ها و برنامه های معاونت ارائه کرد و گفت: پیگیری برپایی و اطلاع رسانی دروس اخلاق حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی، جوادی آملی، خرازی، مصباح یزدی، استادی و شب زنده دار انجام شد و با استقبال کم نظیر طلاب و خانواده معظم آنها مواجه گردید.

معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه ادامه داد: حضور حجت الاسلام و المسلمین همتیان در مدارس علمیه قم به صورت روزانه که هر روز در دو مدرسه حضور پیدا کرده و با کادر مدیریتی و طلاب جلسات جداگانه برگزار می کنند و ارائه این الگو به استان های دیگر و درخواست از مدیریت های حوزه های استانی جهت اجرای چنین برنامه ای از اولویت های معاونت تهذیب می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی بیان داشت: برگزاری جلسات متعدد با ده ها نفر از بزرگان حوزه و استفاده از نظرات و توصیه های ایشان در خصوص مسائل تهذیبی و تربیتی طلاب و انجام هماهنگی جهت استفاده طلاب از محضر این بزرگان از اقدامات موثر و ارزشمند معاونت می توان یاد کرد.

وی افزود: تهیه، تدوین و ابلاغ برنامه جامع تربیتی و برگزاری جلسات متعدد با مدیران مدارس علمیه قم و شهرستان­ها جهت اجرا، اصلاح و تکمیل هر چه بیشتر این برنامه را از دیگر برنامه های معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه عنوان کرد.

در ادامه نیز جمعی از اساتید نظرات خود را در خصوص آسیب های اخلاقی و راهکارهای مربوطه مطرح کردند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفر ناصری اصفهانی افزود: در موضوع تربیت اخلاقی و معنوی طلاب محتاج یک نظام فکری اخلاقی هستیم تا پس از تهیه و تدارک یک مهندسی اخلاقی، به تربیت طلاب حوزه های علمیه بپردازیم و الا هر کسی از ظن خود به تربیت می پردازد که محل آسیب خواهد بود.

در پایان این نشست معاون تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در جمع بندی سخنان اساتید اخلاق گفت: همانطوری که اساتید هر کدام به نحوی اشاره کردند، در تربیت اخلاقی و معنوی طلاب اساس کار «مدیر مدرسه علمیه» و«اساتید » هستند که می بایست خودشان به عنوان یک الگوی اخلاقی و معنوی در پیش روی طلاب و جلوی چشم آنها باشند و در غیر این صورت دروس اخلاق اثر کمی خواهند داشت و امر تربیت اخلاقی و معنوی طلاب دچار اختلال جدی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی افزود: بنا داریم این نشست ها را با هدف «ارائه گزارش از اقدامات و فعالیت های اخلاقی معاونت تهذیب و تربیت» و «استفاده از نظرات و راهنمایی های اساتید اخلاق» به صورت منظم هر چند ماه یک بار برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: از مدیر حوزه های علمیه تقاضا داریم در انتخاب مدیران مدارس و اساتید، تأثیرگذار بودن در مسائل اخلاقی و دارای شخصیت اخلاقی بودن افراد، اصل قرار گیرد.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha