پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تشییع پیکر عالم مرمی شیروان

حوزه/ پیکر سید میر بابا سیدی، عارف وارسته شیروانی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و شهرستانی تشییع و در جوار حرم مطهر حضرت حمزه رضا (ع) شیروان تدفین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، صبح امروز با حضور طلاب و روحانیان، مسئولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم، پیکر حاج سید میر بابا سیدی، عارف وارسته شیروانی تشییع و در جوار حرم امامزاده حمزه رضا(ع) این شهرستان به خاک سپرده شد.

این عالم برجسته و عارف مردمی روز دوشنبه در 96 سالگی دار فانی را وداع گفت و مراسم تشییع پیکر او با شرکت انبوه مردم از میدان انقلاب شهرستان شیروان آغاز شد و تا پل کشاورز ادامه  داشت.

سید میر بابا در سال 1301 هجری شمسی در روستای زو از توابع ینگه قلعه شیروان به دنیا آمد، او از ابتدای جوانی خود را وقف خداوند متعال کرد و اعمال خود را طبق رضای خدا و دستورات قرآن، احادیث قرآن، احادیث پیامبر و ائمه اطهار(ع) انجام می‌داد.

او در ۹ سالگی پدر خود را از دست داد اما چیزی باعث ضعف در تلاش و زندگی‌اش به لحاظ مادی و معنوی نشد. چندی بعد راهی مکتب‌خانه شد و پای درس مرحوم ملاصادق تکمرانی اولین آخوند محل، حاضر شد و به فراگیری علم و قرآن همت کرد.

میر بابا از همان اوایل دوران کودکی راه خویش را مشخص و در انجام تکالیف دینی و شرعی مکلف و تا جوانی و سن بلوغ کم‌کم عاشق عبادت شد و شهد شیرین عبادت را چشید. او نماز و عبادت و پیروی از رهبری دینی را راه رستگاری می‌دانست بر این اساس قبل و بعد از انقلاب همواره در خط علما بود، به‌خصوص بعد از انقلاب و شروع جنگ در 62 سالگی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.

در منزل حاج‌آقا سیدی به روی همه مردم باز بود و در طول عمر شریف خود با علمایی چون آیت‌الله‌العظمی بهجت، خویی، فاضل لنکرانی دیدار و مؤانست داشت، آیت‌الله سید علی سیستانی نیز از دوستداران این عارف واصل است. حاج میر بابا در سفر به نجف اشراف از وجود علمایی همچون شیخ ابوالحسن اصفهانی مرجع عظیم‌الشأن تاریخ معاصر و فقیه سبزواری، تلمذ کرده است.

در سفر سال 91 مقام معظم رهبری به خراسان شمالی، حضرت آقا به قصد زیارت این سید عظیم‌الشأن شیروان آماده می‌شوند و این سید اولاد پیغمبر به خاطر مقام بالای عظمای ولایت پیام می‌رساند که بنده به خدمت شما می‌رسم و بعد از مراسم سخنرانی آیت الله العظمی خامنه‌ای، دیدار این دو سید بزرگوار صورت می‌گیرد و حضرت آقا از این عارف و ولی خدا طلب دعای خیر می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha