جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه نکا

حوزه/ حجت الاسلام لائینی حمایت و تقویت از مدارس علمیه را امری ضروری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر یکی از بهترین راه های دفاع از دین و ارزش های اسلامی تقویت مراکز حوزوی و دینی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام محمد باقر محمدی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار اعضای هیأت امناء مدرسه علمیه ریحانه النبی نکا با اشاره به رسالت مهم حوزه های علمیه در طول تاریخ گفت: این مراکز مهم دینی همواره مهد پرورش و تربیت شخصیت های عالم و فرهیخته بوده است.

وی با بیان این که علما و مراجع دینی محصول سال ها تلاش و مجاهدت علمی در حوزه های علمیه هستند، افزود: امروز نیز حوزه های علمیه باید با برنامه ریزی و مدیریت صحیح چنین شخصیت های بزرگی را در خود پرورش دهند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی بسترهای لازم برای تحصیل بانوان علاقه مند در مدارس علمیه نیز فراهم شده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدارس علمیه خواهران در بسیاری از مناطق کشور دائر است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، تصریح کرد: به منظور پاسخگویی به نیازهای این قشر نیازمند افراد متخصصی در حوزه دین هستیم که مدارس علمیه خواهران رسالت پرورش چنین افرادی را عهده دار هستند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که امروز دشمنان همه توان خود را به منظور دین زدایی در جامعه اسلامی به کار گرفتند، خاطرنشان کرد: متأسفانه این گونه تلاش ها در میان بانوان بیشتر است و در همین راستا وجود بانوان متخصص و پرورش یافته در حوزه های علمیه به منظور خنثی کردن توطئه دشمنان ضروری است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ پرچم دار دفاع از ارزش های دینی در جامعه بودند، بیان داشت: امروز یکی از مهم ترین وظایف و رسالت های حوزه های علمیه تربیت و پرورش افرادی است که بتوانند نیازهای معنوی جامعه را تأمین کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمن در جهت قبح زدایی از بدحجابی در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: حوزویان به عنوان کارشناسان دینی در جامعه باید آثار سوء و مخرب این توطئه دشمن را برای عموم جامعه به ویژه بانوان تبیین کنند.

حجت الاسلام لائینی در بخش پایانی سخنان خود حمایت و تقویت از مدارس علمیه را امری ضروری دانست و تصریح کرد: در حال حاضر یکی از بهترین  راه های دفاع از دین و ارزش های اسلامی تقویت مراکز حوزوی و دینی در جامعه است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha