سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه سمنان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به رشد حوزه های استان ها، گفت: تحول ایجاد شده در حوزه های استان ها از سوی آیت الله اعرافی قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، پیش از ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان سمنان که با حضور مدیر حوزه های علمیه کشور و مسئولان حوزوی و استانی، در سالن جلسات شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان برگزار شد،با بیان اینکه مدت ها بود که مایل بودم آیت الله اعرافی را زیارت کنم، اظهار داشت: شنیده ام که تحولات خوبی در امور استان ها شکل گرفته است و تحولات ایجاد شده در امور استان ها از سوی آیت الله اعرافی قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه در این استان اولین حوزه ای که شروع شد، حوزه علمیه دامغان بود، تصریح کرد: امروز در همه شهرستانها شاهد فعالیت حوزه های علمیه برادران و خواهران هستیم و مورد رضایت هم هستند.

وی افزود: چند پیشنهادی را به آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه دارم البته شاید این پیشنهادات قبلا انجام شده و یا در حال انجام باشد، اما در قاب یک طلبه نکاتی را متذکر می شوم؛ اول اینکه در حوزه های علمیه روی ادبیات عرب خیلی تاکید شود، در برخی از موارد مشاهده کرده ام که برخی از طلاب و یا روحانیون حدیث و یا سخنی را که می خوانند، اشتباه می گویند.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه طلبه باید ادبیاتش قوی باشد،خاطرنشان کرد: همواره تاکید کرده ام که مطالعه شب و مباحثه روز یکی از برنامه های جدی طلاب باشد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه باید آدم ساز و انسان ساز باشند، گفت: کبر یکی از مسائل و آسیب های اخلاقی است و نماز جلوی کبر انسان را می گیرد و باید در حوزه علمیه در راستای گسترش فرهنگ اخلاقی تلاش کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه سمنان با اشاره به تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه این استان، افزود: بنده از خدمات شایسته و ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین مهدی نژاد مدیر سابق حوزه علمیه سمنان تشکر می کنم و جدا ایشان خوب عمل کرده اند و بنده نیز از او راضی هستم و تشکر می کنم و تقدیر الهی بر این بود که از این سنگر بروند.

وی با اشاره به انتصاب حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان سمنان گفت: آقای رستمیان معتدل، متواضع و جدی در مسئولیت و پیگیر امور هستند و در مسئولیت های گذشته نیز با ما مرتبط و هماهنگ بودند و مسئول باید همین طور جدی و پیگیر باشد و نباید مانند سنگ لب نهر بی تفاوت باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha