پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روحانی شهید احمدعلی نیری

حوزه/ روحانی شهید احمدعلی نیری در روستای آینه ورزان دماوند به دنیا آمد. خانواده اش در کودکی او را به تهران بردند و از بچگی به مسجد امین الدوله می رفت که امام جماعتش آیت الله حق شناس بود و از ده سالگی مراتب سیر و سلوک را شروع کرد ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، زهرا فریدنی از طلاب مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه محدثه(س) اصفهان، ​در مسابقه‌ پژوهشی «روایت‌گری از سیره‌ی شهدا»، به روایت زندگی روحانی شهید احمد علی نیری پرداخت و گفت: شهید احمد نیری در سال 45 در روستای آینه ورزان دماوند به دنیا آمد. خانواده اش در کودکی او را به تهران بردند و از بچگی به مسجد امین الدوله محل می رفت که امام جماعتش آیت الله حق شناس بود و شاگرد آیت الله حق شناس و از ده سالگی مراتب سیر و سلوک را شروع کرد.

وی افزود: آیت الله حق شناس خاطره ای از حضور وی در مسجد بیان کرده و گفته که روزی زودتر از وقت نماز، به مسجد رفتم کلید مسجد را فقط من، خادم مسجد و شهید نیری داشتیم، دیدم جوانی در حال سجده است اما نه روی زمین، بلکه بین زمین و آسمان، جلو رفتم دیدم شهید نیری است. وقتی نمازش تمام شد گفت تا زنده ام به کسی حرفی نزنید.

فریدنی از زبان دوست شهید به معرفی شهید نیری پرداخت و گفت: رفتار شهید مثل بقیه بود، اما انگار طور دیگری خدا را می شناخت و بندگی می کرد بچه 12 ساله خیلی با لذت با خدا مناجات می کرد و نماز می خواند. و از دوره راهنمایی درگیر مسائل انقلاب شدیم. اگر اشتباهی از کسی می دید به آرامی به او تذکر می داد. نسبت به غیبت خیلی حساس بود و برخورد جدی و قاطع انجام می داد.

وی ادامه داد: محسن می گوید روزی از شهید نیری پرسیدم: چه کار کردی که اینقدر از نظر معنوی رشد کردی؟ بعد از اصرار های مکرر من گفت: طاقت داری بگویم؟ تعجب کردم گفتم: مگر چه می خواهی بگویی؟ گفت: ترک گناه و عفت چشم من را به اینجا رساند.

فریدنی به کرامات شهید اشاره کرد و گفت: شخصی که بعد از 8 سال ازدواج هنوز بچه دار نشده بود به توصیه دوستش به این شهید بزرگوار متوسل شد و در همان سال همسرش دوقلو باردار شد.

وی در پایان افزود: این شهید بزرگوار دفاع مقدس، در اسفند سال 64 در سن نوزده سالگی به درجه رفیع شهادت نائل شد و پیکر پاکش در قطعه 24 بهشت زهرا سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

 شهادت بعد از ۱۸ سال بی تحرکی در بستر

سمیه قربانی طلبه سطح دو به زندگینامه‌ی شهیدِ جانباز محمد تقی طاهرزاده پرداخت و گفت: شهید طاهرزاده در سن 17 سالگی در اسفند 66 به جبهه رفت و در تیر ماه سال 67 در شلمچه دچار موج انفجار شد و حدود یک ماه بعد بیهوش شد و بعد از 18 سال بی تحرکی در بستر، به درجه‌ی شهادت رسید.

وی به خوابی که خانمی از سادات در مورد شهید طاهرزاده دیده بود، اشاره کرد و گفت: این خانم سیده خواب می‌بیند که همه شهدا دست به آسمان بلند کرده‌اند، تا شهید طاهرزاده پیش آن‌ها بیاید. به همین دلیل پدر و مادر، به شهادت او رضایت قلبی پیدا کردند و او پس از تحمل رنج‌های فراوان سرانجام در سال 1384 به آسمان پرکشید.

شهید دهه هفتادی

زینب نخودیان طلبه پایه سوم، سیره‌ی شهید مدافع حرم، بابک نوری را بیان کرد و گفت: این شهید، یک شهید دهه هفتادی بود که در عصر تهاجم فرهنگی زندگی می‌کرد، به ظاهرش می‌رسید، در حالی که از باطنش هم غافل نبود. بین دو راهیِ رفتن به سوریه یا مهاجرت به کشور آلمان، گزینه‌ی اول را برگزید. این نشان می‌دهد که با وجود همه‌ی تهاجم‌های فرهنگی، باز هم می‌توان به عشق اهل بیت علیهم السلام که 1400 سال پیش می‌زیسته‌اند، زندگی کرد.

وی یادآور می شود: از جمله شهیدانی که به زندگینامه‌ی آنها پرداخته شد، عبارت بود از:  «ابراهیم هادی(کتاب سلام بر ابراهیم)، محمدرضا دهقان(کتاب ابو وصال)، احمدعلی نیری، محمدتقی طاهرزاده(کتاب بین دنیا و بهشت) و بابک نوری» همچنین در پایان این جلسه برگه‌های نظر سنجی جمع‌آوری شد تا طبق امتیازدهی حاضرین در این برنامه، از بین هفت نفر شرکت کننده، پنج نفر برتر انتخاب و به آن ها جوایزی اهدا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha