یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام بابایی

حوزه/امام جمعه فردوس با بیان این‌که حوزه و دانشگاه به عنوان دو مرکز سازندگی نیروی انسانی برای ادامه راه امام راحل(ره) وانقلاب هستند، گفت: بهترین سرمایه هرکشوری نیروی انسانی است که تربیت کننده این نیروی انسانی، دانشگاه و حوزه است.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی‌ماهانی امام جمعه شهرستان فردوس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، ضمن تبریک 27 آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: این روز به دلیل شهادت استاد مفتح به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه مسئله‌ای است که بایستی مورد توجه جدی حوزویان و دانشگاهیان قرار گیرد و دلیل آن این است که اتفاقات تاریخ معاصرایران نشان می دهد هرگاه حوزه و دانشگاه به هم نزدیک شده اند، علاوه بر رشد سطح علمی و فرهنگی مردم، جامعه نیز به سمت پیشرفت و تعالی هدایت شده است.

امام جمعه فردوس ادامه داد: همکاری وهم‌افزایی دانشگاهیان و حوزویان با یکدیگر نقش تعیین کننده ای در حل مسائل جاری کشور و همچنین ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی ایران در سطح نظام بین المللی دارد که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

وی با بیان این‌که بر کسی پوشیده نیست که خداوند متعال برای علم و عالم درجاتی در نظر گرفته است، تصریح کرد: حوزویان و دانشگاهیان به عنوان دو قشر موثر درجامعه نیز دارای مشترکاتی در اعتقادات هستند که بایستی کنار هم قرار بگیرند.

امام جمعه فردوس، وحدت هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه را ازضروریات دانست و یادآور شد: دشمنان قسم خورده این مرز و بوم که چشم دیدن وحدت بین حوزه و دانشگاه را ندارند بین ایمان و علم، تفکیک قائل شده و علم را مختص دانشگاه و ایمان و معنویت را مختص حوزه می‌دانند، در حالی که این طور نیست و دانشجویان ما هم همانند طلاب اهل ایمان و ولایی هستند و این تفکیک فقط و فقط خاص دشمنان است.

حجت الاسلام بابایی‌ماهانی از حوزه و دانشگاه به عنوان دو مرکز سازندگی نیروی انسانی برای ادامه راه امام راحل(ره) و انقلاب یاد کرد و متذکر شد: بهترین سرمایه هرکشوری نیروی انسانی است که تربیت کننده این نیروی انسانی، دانشگاه و حوزه است.

وی با اشاره به تاکیدات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کرد:در سخنی از امام راحل(ره) آمده که "باید از حوزه‌های علمیه یک عالمی به تمام معنا متعهد بیرون بیاید و مرکز ساخت انسان باشد و دانشگاه هم مرکز ساخت انسان».

امام جمعه فردوس تاکید کرد: حوزه و دانشگاه بایستی کنار هم باشند، به یکدیگر مشاوره بدهند و از تجارب هم به بهترین شکل استفاده کنند.

حجت الاسلام بابایی‌ماهانی با اشاره به این مهم که مهمترین دستاورد اتحاد حوزه و دانشگاه، وحدت و دوری از تفرقه است، ابراز کرد: وحدت حوزه و دانشگاه و همکاری این دو با یکدیگر موجب اعتلای هر چه بیشتر فرهنگ دینی کشور است.

وی، وحدت حوزه و دانشگاه را به معنی ادغام یکی در دیگری ندانست و متذکر شد: ما توقع نداریم دانشگاه مثل حوزه و حوزه مثل دانشگاه شود، بلکه انتظارمان آن است که هم حوزه و هم دانشگاه از توانمندی‌های یکدیگر به صورت مشترک استفاده کنند، چرا که علم و ایمان در کنار هم و حوزه و دانشگاه نیز همراه با هم می‌توانند انسان و جامعه را به سرمقصود نهایی برساند.

انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha