سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمدرضا مسجدی

حوزه/ امروز متأسفانه کار به جایی رسیده که دولت به جای اینکه برای رفع گرانی تلاش کند و برای مسائل مهم که در ارتباط با معیشت مردم و داروست، ارز ۴۲۰۰ تومانی بدهد، دنبال آن است دخانیات را با ارز ۴۲۰۰ وارد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر مسجدی، دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات کشور پیش از ظهر امروز در دیدار جداگانه با مراجع تقلید، آیات عظام مکارم شیرازی و نوری همدانی در قم با بیان اینکه اولین فتوای دینی در مورد حرمت تنباکو را میرازی شیرازی صادر کرده و خیلی اثرگذار بوده است گفت: بعد از آن سایر مراجع تقلید مانند آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی نیز به حرمت کشیدن سیگار فتوا داده اید و این فتوا در مراکز مهم دنیا ترجمه و نصب شده است.

وی افزود: براساس آمارها در کشور کمتر از دو درصد دختران و زنان سیگاری بوده و 40 درصد دانشجویان و دانش آموزان نیز قلیان می کشند؛ بدتر از همه اینکه این مسئله الان خانوادگی شده و این نشان از خطرناک بودن اصل قضیه است.

دکتر مسجدی افزود: هم اکنون دو میلیون و 870 هزار نفر معتاد جوان در کشور داریم که معمولا از قلیان آغاز می شود.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات کشور اظهار داشت: مطابق با قانون، کشیدن قلیان در مناطق عمومی ممنوع است؛ هم اکنون در مجلس دنبال قانونی هستند که قهوه خانه را از قانون عمومی بیرون آورده و تبدیل به مناطق خصوصی کنند و این قانونی است که به دنبال تصویب آن بوده و اگرتصویب شود مشکلات کشور دوچندان خواهد شد.

وی افزود: در اماکن مذهبی عربستان از کلیومترها دورتر کسی جرأت سیگار کشیدن را ندارد؛ ولی در ایران قضیه برعکس است ودور تا دور مناطق مذهبی سیگار و قلیان وجود دارد.

دکتر مسجدی عنوان کرد: امروز متأسفانه کار به جایی رسیده که دولت به جای اینکه برای رفع گرانی تلاش کند و برای مسائل مهم که در ارتباط با معیشت مردم و داروست، ارز 4200 تومانی بدهد، دنبال آن است دخانیات را با ارز 4200 وارد کند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات کشور اظهار داشت: الان در این کشور تنها چیزی که تحریم نیست سیگار است و آمریکا که جلوی ورود همه چیزها را به ایران گرفته؛ اما جلوی ورود سیگار نگرفته است.

مسجدی افزود: چون آنها فهمیدند ایرانیان سرسخت هستند؛ برای همین دنبال این می باشند آنقدر سیگار وارد ایران کنند تا مردم ایران از کشیدن سیگار سکته کنند و بمیرند؛ در همین رابطه 32 میلیون دلار سیگار وارد کشور شده است.

دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات کشور اظهار داشت: امروز یکی از وارد کنندگان سیگار، کمپانی های آمریکایی و اسراییلی است؛ یکی از این کارخانه های اسراییلی در کشور نمایندگی زده که  نشان از برنامه وسیع دشمنان برای نابودی جونان ایرانی است.

دکتر مسجدی در پایان عنوان کرد: از آن طرف مرگ بر آمریکا می گویم؛ اما از این طرف دنبال تولید سیگار و مجور کمپانی هستیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha