شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به مشکلات جامعه و ایجاد روحیه ناامیدی در میان افراد، ناامیدی در تبلیغ دین را جفا به اسلام دانست و گفت: کسانی که روحیه ناامیدی را در جامعه تزریق می کنند، هم به خود و سپس به دیگران ضرر وارد می کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ در جلسه شورای اداری در جمع کارکنان مدیریت حوزه علمیه خواهران این استان، بیان کرد: نفس مسئولیت و آمریت تبعاتی به همراه دارد، اما از طرفی توفیقی جهت خدمت به حوزه هاست و باید برای ایفای این مسئولیت خطیر عزم خود را جزم و تمام توان خود را به کار بست.

وی با بیان این که گاهی نفس، کارها را نزد انسان تزئین می کند، خاطرنشان کرد: مسئولیتی که خدمت به دین و جامعه را به همراه داشته باشد، عمل صالحی برای انسان است، لذا باید از این فرصت های کوتاه بهترین بهره را برد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان ضمن بیان توصیه هایی اذعان کرد: همچون گذشته، برای خود چشم انداز کاری داشته و با نگاه عمیق تری به کارها بپردازید، اکثر کارها و فعالیت های ما به ریشه پژوهشی آن بر می گرده که تا چه میزان عمق و محتوای علمی دارد.

حسینی واعظ با اشاره به مشکلات جامعه و ایجاد روحیه ناامیدی در میان افراد، ناامیدی در تبلیغ دین را جفا به اسلام دانست و گفت: کسانی که روحیه ناامیدی را در جامعه تزریق می کنند، هم به خود و سپس به دیگران ضرر وارد می کنند، خداوند در قرآن به کسانی که در راه او قدم برداشتند با وجود سختی های فراوان، وعده نصرت داده است.

وی به سیره علما و بزرگان اشاره کرد و توضیح داد: در گذشته هم مشکلات فراوانی برای تبلیغ دین و خدمتگزاری در این راه وجود داشت، به عنوان نمونه؛ بسیاری از کتاب های معتبر علمی و روایی در شرایط سخت و در زندان نوشته شده است.

استاد حوزه، بر تقوا و اخلاص در کارها سفارش کرد و گفت: حضرت یوسف علیه السلام برای حفظ گناه و رضایت حق، به سوی درهای بسته دوید و خداوند هم درهای بسته را به روی او گشود، خدمتگزاران به دین هم باید با توکل، اخلاص و درخواست از خداوند در حل مشکلات تلاش نمایند.

حسینی واعظ در پایان بر ارتباط هرچه نزدیکتر با مدارس تاکید کرد و هر یک از کارکنان به بیان نظرات و برنامه های خود پرداختند.       

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha