جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی واعظ- سرپرست حوزه های علمیه خواهران استان گلستان

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به اینکه طلاب باید در کنار علم ‌آموزی اهل عمل باشند گفت:دشمن انحرافات دینی را از طریق فضاهای سایبری رواج می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حسینی واعظ در جمع طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران این استان با دسته بندی نیازهای مادی و معنوی انسان بیان کرد: هریک از اصناف اجتماعی به هدف رفع یکی از نیازهای زندگی انسان پدید آمده است، بدون شک نیاز انسان منحصر در تأمین خوراک و پوشاک و آسایش مادی نیست بلکه نیاز غیرمادی انسان به مراتب فراوان تر و اساسی تر است.

وی گفت: انسان برای تکامل و رسیدن به سعادت، نیاز به هدایت الهی دارد؛ خداوند از آغاز بشریت ۱۲۴۰۰۰ پیامبر فرستاده تا این مسئولیت خطیر را به عهده بگیرند و نیاز معنوی انسان تامین شود؛ این چهره های ممتاز بشریت حامل سه مسئولیت بزرگ؛ دریافت پیام خدا (نبوت)، انتقال پیام به مردم (رسالت) و اجرا و تحقق آن محتوا در سطح جامعه (امامت، ولایت) بودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان ادامه داد: پس از رحلت آخرین پیامبر(ص) و غیبت امام عصر(عج)، این سه مسئولیت خطیر نیاز به متولی دارد که روحانیان و عالمان دین به عنوان وارثان و جانشینان پیامبران در عصر غیبت متکفل این مسئولیت مهم هستند.

حسینی واعظ با بیان مسئولیت های عالمان دین، فهم عمیق دین، بازگشت به میان مردم و انذار و ابلاغ پیام دین و تلاش برای تحقق آرمان های دینی را از آن جمله دانست و افزود: ایجاد حوزه های علمیه خواهران از اوائل پیروزی انقلاب اسلامی و در حقیقت در گام اول انقلاب بر مبنای گسترش تحصیلات دینی خواهران و هدفمند ساختن آن صورت گرفت، به همین دلیل، حوزه های علمیه خواهران از جهات مختلفی به گسترش دینداری کمک بسیاری می کنند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ حیات خود پرونده درخشانی به جا گذاشته اند، اضافه کرد: بحمدالله کشور ایران با تیزبینی مقام معظم رهبری قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران و هزاران طلبه خواهر در حال تحصیل دارد که رسالت را به ‌طور کامل به عهده گرفتند و برای این کار باید ابزاری همچون؛ تحصیل ادبیات عرب، علوم قرآنی، فلسفه و منطق به همراه داشته باشند.

استاد حوزه، تقوا و عمل به دانسته ها را از لوازم و ضروریات رسالت طلبگی برشمرد و اضافه کرد: با مرزهای مادی نمی توان به ایفای مسئولیت و رسالت طلبگی پرداخت زیرا بر طبق تعالیم اسلام، طلبگی سِمت و مقام نیست.

حسینی واعظ خطاب به طلاب تاکید کرد: اگر می خواهید پاسداران خط مقدم مرزهای اعتقادی باشید، باید در کنار علم آموزی، تقوا کسب کنید و اهل عمل باشید که دشمن انحرافات دینی را از طریق فضاهای سایبری رواج می دهند.

وی طلاب را سربازان امام زمان(عج) خواند و توضیح داد: سرباز امام زمان باید با قلم خود پاسخ تیرهای مسمومی که به سمت جوانان و خانواده ها پرتاب می‌شود را بدهد؛ اگر می خواهید شاگرد امام صادق(ع) باشید باید تحقیق و تفقه در دین داشته باشید که این امر نیاز به تلاش فراوان دارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در پایان بر ضرورت خودسازی طلبگی همراه با تحصیلات تاکید کرد و گفت: خودسازی نیاز به وقت خاصی ندارد و رعایت تمام رفتار و کردار انسان همان خودسازی است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    0 0
    اینقدر دشمن دشمن نکنید انحرافات دینی را شما تندروها به جان مردم انداختید وقتی حرف و عملتان یکی نباشد و وقتی سفره های مردم را خالی میکنید توقع نداشته باشید مریدو رهرو داشته باشید و جوانان از دین غافل نشوند شماها باعث بی دینی مردم شدید