جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اوقاف مصر سه مسجد بزرگ در پورت سعید افتتاح کرد

حوزه/ روز گذشته و مصادف با روز ملی مصر، وزارت اوقاف و امور مذهبی مصر همراه با مفتی اعظم این کشور، سه مسجد بزرگ را در پورت سعید افتتاح کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از egypttoday، وزارت اوقاف مصر و مفتی اعظم این کشور سه مسجد را در شهر پورت سعید افتتاح کردند.

عادل غدبان فرماندار شهر بندری پورت سعید در مصر،  صبح جمعه میزبان محمد مختار گومه وزیر امور مذهبی و اوقاف مصر و همچنین شوقی علم، مفتی اعظم این کشور آفریقایی بود که در روز ملی مصر، سه مسجد بزرگ را در این شهر افتتاح کردند.

مختار گومه وزیر اوقاف مصر در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت نقش علما و روحانیون در ترویج دین مبین اسلام گفت: اسلام دین زندگی است نه مرگ؛ ادیان برای سازندگی آمده اند نه نابودی، برای دستیابی به صلح بشری نه تخریب آن و اینکه زندگی بشر را در شادی غرق کنند نه بدبختی.

گومه در ادامه از نیروهای نظامی و پلیس مصر به خاطر نقش شان در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی قدردانی کرده و گفت که آن ها زندگی شان را صرف حفاظت از سرزمین کرده اند.

 لازم به ذکر است پورت‌ سعید که به آن بندر سعید نیز گفته می شود، بندری است در ساحل مدیترانه‌ای و شمال شرق مصر، در انتهای شمالی آبراه سوئز و کرانه غربی آن و بین دریای سفید و دریاچه منزله، این بندر از طریق خط آهنی به طول ۲۳۳ کیلومتر از طریق زقازیق و اسماعیلیه، به قاهره، دمیاط و اسکندریه متصل می‌شود. پس از احداث کانال سوئز، پورت سعید دومین بندر مصر پس از اسکندریه شد، و در حال حاضر مرکز استانی به همین نام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha