شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علميه الزهرا(سلام الله عليها) ساري

حوزه/ حسن زاده با اشاره به نوع سؤالات درست و اشتباه در جلسات خواستگاری، گفت: در جلسه خواستگاری سؤالات خود را در زمینه های مختلف به صورت ریز و جزئی مطرح کنید .

 به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، خانم حسن زاده در کارگاه مهارت های قبل از ازدواج، در مدرسه علمیه الزهرا(س) ساری، بیان کرد: انسان ها برای ازدواج، نیاز به بلوغ جنسی و جسمی دارند که بلوغ جسمی مهمتر است، زیرا شخص در آن باید به بلوغ عقلی، بلوغ عاطفی، بلوغ اجتماعی و بلوغ اخلاقی هم برسد.

وی افزود: مسئولیت پذیری فرد، داشتن برخورد منطقی، شناخت فرد از خود و محیط و عدم رفتار خشونت آمیز از جمله ویژگی های فردی است که به بلوغ عقلی رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به ملاک های انتخاب همسر، گفت: دو نوع ملاک فرعی و اصلی داریم؛ در ملاک فرعی اگر یکی از ملاک ها را طرف مقابل نداشته باشد، اشکالی ندارد، ولی در ملاک اصلی اگر یکی از این آنها را نداشته باشد، مشکل ایجاد می شود.

کارشناس فرهنگی تصریح کرد: هم کفو بودن، تناسب شخصیت، تفاهم سنی، نوع تفکر و نگرش فرد در مورد همسر از جمله ملاک های فرعی و ایمان، اخلاق، عفت در گوش و چشم و زبان، مسائل اقتصادی از ملاک اصلی انتخاب همسر است.

وی با اشاره به اهمیت تحقیق در امر خواستگاری اعلام کرد: قبل از مراسم خواستگاری، باید تحقیقات جامع و گسترده ای از محل کار، تحصیل، زندگی، دوستان و دشمنان، بستگان سببی و نسبی و غیره انجام شود تا  طرفین از همدیگر اطلاعات کافی داشته باشند، زیرا این اطلاعات در زندگی زناشویی آنها تاثیر گذار است.

وی بیان کرد: نوع پوشیدن لباس در جلسات خواستگاری، نوع بیان، ادب در رفتار و کلام طرف مقابل و بکار بردن واژه های مناسب در حین صحبت کردن، نشان دهنده بلوغ عقلی و اجتماعی طرفین است.

خانم حسن زاده در پایان با اشاره به نوع سؤالات درست و اشتباه در جلسات خواستگاری، خاطرنشان کرد: از پرسیدن سؤالات کلی پرهیز کرده و سؤالات خود را در زمینه های مختلف به صورت ریز و جزئی مطرح کنید و از پرسیدن سؤالاتی که جواب آن با بله و نه هست، پرهز نمایید، همچنین نظر طرف مقابل در مورد هر مسئله بپرسید تا توضیح دهد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha