دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی ابراهیمی - مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین گفت: روحانیون و اساتید حوزوی باید با ‏حضور در محافل دانشگاهی هدایت معنوی نسل جدید را بر عهده گرفته و اجازه ندهند این مهم به دست ‏نااهلان و فضای غبارآلود مجازی سپرده شود.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی ابراهیمی، امروز در نشست مسئولان حوزوی و دانشگاهی، با ارائه گزارشی از عملکرد فرهنگی، علمی و عمرانی مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین، اظهار کرد: این مدرسه علمیه تاکنون منشأ خدمات و برکات فراوانی برای شهرستان بوده است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری و وحدت عملی مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) اسفراین با دانشگاهیان این شهرستان، افزود: این مدرسه علمیه همواره در همکاری با دانشگاه‌ها پیش‌قدم بوده و در این راه از هیچ همکاری مضایقه نکرده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی به اهمیت حضور علم و معنویت در فضای دانشگاهی و عرصه جنگ نرم پرداخت و افزود: با حضور دو بال علم و معنویت می‌توان دورنمایی درخشان برای جامعه علمی کشور را متصور بود.

وی لازمه مؤثر بودن در نظام اسلامی را به‌کارگیری عملی پیوند مقدس بین روحانیت و دانشجو در بستر جامعه دانست و گفت: روحانیون و اساتید مدرسه علمیه آمادگی دارند تا با حضور در محافل دانشگاهی هدایت معنوی نسل جدید را بر عهده گرفته و اجازه ندهند این مهم به دست نااهلان و فضای غبارآلود مجازی سپرده شود.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به پیشرفت چشمگیر دانشگاه‌ها در سطح شهرستان در چند سال اخیر و نیز رشد کمی و کیفی مدارس علمیه، این فضای بانشاط را بهترین فرصت برای تربیت نسلی مؤمن و دانشمند دانست.

حجت‌الاسلام رضایی، از اساتید مدرسه علمیه ولیعصر(عج) نیز در بیاناتی با بیان این‌که لازمه فراگیری علوم، اعتقاد و شناخت خداوند است، اظهار کرد: درواقع علت خلقت لازمه و ابتدای دانش‌افزایی است.

وی ادامه داد: در این راستا بهترین علم‌ها آن است که بشر را به سرمنزل الهی و سرچشمه صفات خداوندی رهنمون سازد.

حجت‌الاسلام رضایی اضافه کرد: اشتیاق جامعه دانشگاهی به روحانیت باید از اساتید شروع شود؛ زیرا وقتی استاد متدین و سرشار از ایمان باشند، قطعاً خاستگاه شهید چمران‌ها و خرازی‌ها خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha