جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصاحبه با مولف کنایه در سور مکی

حوزه/ مولف کتاب «کنایه در سور مکی» گفت: در این کتاب به دلیل گستردگی آیات مکی از دید کنایه به بررسی آن پرداخته شده است.

الهام مالکی، مولف کتاب «کنایه در سور مکی» و استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، گفت: بلاغت از علوم مهم ادبی است که کنایه نیز بخشی از  این علم است و به لحاظ تاثیر در بلاغت ،سخن بسیار موثر است.

وی ادامه داد: ادیبان درباره اینکه کنایه از هر سخنی رساتر و فصیح تر است، اتفاق نظر دارند و تعبیرات کنایی قرآن زیبا و عمیق هستند و همراه با سایر محورها،  قرآن را به زیباترین سخن تبدیل کرده اند.

مولف کتاب «کنایه در سور مکی» تصریح کرد: کنایه های قرآنی یکی از جلوه های بیانی اعجاز قرآن کریم است و در این کتاب آسمانی از این اسلوب هنری برای تاثیر گذاری استوارتر بر مخاطبان به خوبی بهره گرفته شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان با بیان اینکه مبحث کنایه یکی از زیر شاخه های  علم بیان در علوم بلاغی  است، اظهار داشت: باتوجه به اهمیت علم بلاغت در معنا و مفهوم کلام و اینکه الکنایه أبلغ من التصريح، جایگاه کاربردی موضوعات بلاغی و خصوصا مبحث کنایه لازم می آید.

این مترجم زبان عربی خاطر نشان کرد: در این کتاب سعی شده است که در کنار مباحث تعریفی اصطلاحی کنایه، به کاربرد و تطبيق آن در آیات مکی بپردازد زیرا آیات مکی گستردگی زیادی دارد  که در کتاب به آن اشاره شده است.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان در پایان تاکید کرد: بسی جای تحقیق و نقد در کتاب «کنایه در سور مکی» وجود دارد، که از دانشمندان و استادان اهل قلم خواهان تکمیل و رفع نواقص آن هستم، چرا که این کار فقط تذکری و رائحه ای از اهل علم برای اینجانب و کار کردن در این موضوع بوده و نیازمند تحقیق بیشتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha