جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
​خیریه اسلامی، بیش از ۷ هزار بسته غذایی میان بی خانمان های لندن توزیع کرد

حوزه/ جوانان عضو یک خیریه اسلامی در بریتانیا با محله بی خانمان نشین شهر لندن سر زده و هزاران بسته غذایی را همراه با آب و لوازم مورد نیاز در فصل سرما در میان بی خانمان ها و نیازمندان توزیع کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از ایندیپندنت، اعضای یک خیریه اسلامی در بریتانیا با شکستن رکورد سال گذشته موفق شدند بیش از 5 هزار بسته غذایی را میان بی خانمان ها توزیع کرده و تا سال نوی میلادی 7 هزار بسته غذایی به نیازمندان و فقیران در خیابان های شهر می دهند.

درحالی که منطقه چرینگ کراس، در مرکز لندن یکی از مناطق بی خانمان نشین شهر، از جمعیت مردم بی سرپناه لبریز شده بود، جوانان مسلمان اقدام به توزیع مواد غذایی، آب، دستکش و کلاه زمستانی میان آنان کردند.

صباح احمدی 25 ساله یکی از جوان ترین امامان جماعت در بریتانیا می گوید: هدف ما این است که از آموزه های اسلامی پیروی کنیم و به مردم نیازمند کمک کرده و از طریق مشارکت دادن جوانان در فعالیت های مثبت برای تغییرات اجتماعی، از ترویج افراط گرایی میان آنان جلوگیری کنیم.

وی افزود: اگر جوانان مشغول کمک به جامعه شوند دیگر فضایی برای افراط گرایان و تندروها باقی نمی ماند.

به گفته احمد این جوانان نه تنها درآغاز سال 2019 میلادی به غذارسانی میان بی خانمان ها پرداختند بلکه به تمیزکاری خیابان هایی که اوباش در سال نو در آن ها زباله ریخته بودند اقدام کردند.

احمدی گفت: ما احساس کردیم این جزء مسئولیت های ماست زیرا ما هم دراین کشور زندگی می کنیم.

قمر احمد یکی از داوطلبان مسلمان گفت: اگرچه ما مسلمانان کریسمس را جشن نمی گیریم، اما این مسئله جلوی ما را نمی گیرد که به سراغ مردم برویم و به آنان کمک کنیم، به ویژه در این وقت سال که تنها در خیابان ها هستند.

به گفته وی در کنار تحویل غذا به بی خانمان ها، سازمان خیریه داوطلبان جوان را تشویق می کند که به عیادت بیماران در بیمارستان ها، سالمندان در پناه گاه ها و یتیمان در نوانخانه ها رفته و آن ها را  از تنهایی دربیاورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha