پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجدی در پاکستان که به داخل زمین فرو می رود!

حوزه/ یک مسجد که در روستای اکبرپورا واقع شده به مسجد «فرو رونده» معروف است. این مسجد به نام «آخوند پونجا بابا»، یک پارسا در دوران سلطنت امپراطوری مغول، و حدود ۴۰۵ سال پیش ساخته شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از samaa، یک مسجد که در روستای اکبرپورا در شمال شرقی پیشاور در کشور پاکستان واقع شده به مسجد «فرو رونده» معروف است، این مسجد به نام «آخوند پونجا بابا»،  یکی از علمای پارسا در دوران سلطنت امپراطوری مغول، و حدود 405 سال پیش ساخته شده است.

گفته می شود مسجد مذکور از زمان ساختنش تاکنون نزدیک به 4 فوت به داخل زمین فرو رفته است و به گفته محلی ها، سالن اصلی آن هر ساله به اندازه 1 سانتی متر به داخل زمین فرو می رود که این مقدار  به اندازه یک دانه گندم می باشد.

با این حال با وجود گفته محلی ها، این مسجد هم اکنون در وضعیت خوبی قرار دارد و هیچ نشانی از ترک خوردگی یا شکستگی در دیواره های آن دیده نمی شود و هر روزه مردم نمازهای یومیه را در این مسجد اقامه می کنند.

برخی از محلی ها نیز معتقدند که یکی از نشانه های روز قیامت فرو رفتن این مسجد به داخل زمین خواهد بود.

به گفته یک روایت دیگر زمانی که اکبر مغول به ملاقات این عالم پارسا رفته بود، وی و همراهانش و اسب هایشان هیچ آبی برای نوشیدن نداشتند، عالم پارسا برای آنان دعا کرد و یک بهار از راه رسید که تا به امروز در جای خود باقی است. همان زمان بود که شاه مغول تصمیم به ساختن مسجد در این مکان گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha